هوشمندسازی باید درآمد زا باشد نه هزینه‌زا/

انتقاد نائب رئیس شورا از فعالیت های سازمان فاوای شهرداری

1399/01/31 - 12:45 - کد خبر: 18718
سونیا اندیش

نصر: دومین دستور جلسه شورای اسلامی شورای اسلامی کلانشهر تبریز، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تبریز گزارش عملیاتی و زمانبندی شده سازمان آمار و فناوری اطلاعات از روند برنامه های سال جاری را ارائه کرد و نائب رئیس این شورا از روند فعالیت های این سازمان انتقاد کرد.

به گزارش نصر، در ابتدا احمد فیضی مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تبریز گزارشی از اقدامات این سازمان در سال های گذشته و برنامه های پیشرو ارایه کرد و گفت: این سازمان در راستای دسترسی شهروندان به اطلاعات جامع شهری و دستیابی به جامعه دانش محور دستاوردهای متعددی داشته اشت.
وی ضمن اشاره به چند مگا پروژه در حوزه فاوا تبریز، افزود: تهیه سامانه جامع فرهنگی و اجتماعی، تهیه سامانه پایش، تهیه سامانه بازرسی، سامانه خدمات جامع شهری، سامانه جامع قوانین و حقوقی، توسعه سامانه جامع اطلاعات جغرافیایی، بروزرسانی سامانه اتوماسیون ادارای، تهیه سامانه حمل و نقل ترافیک، تهیه سامانه جامع شفافیت، سامانه ارایه و پشتیبانی خدمات ICT و... از جمله پروژه های تحقق یافته توسط سازمان فاوای شهرداری تبریز است.
فیضی ادامه داد: ایجاد ابزارهای مدیریتی نظارت بر تغییرات شهری و انالیز میزان تغییرات بر اساس نقاط جغرافیایی از مجموعه برنامه های عملیاتی که در سال ۹۹ اجرا خواهد شد.
وی در خصوص توانایی در مسیر هوشمندسازی تبریز، گفت: وجود شبکه فیبر نوری، وجود سامانه تبریزلی بعنوان بستر ارایه سرویس شهر هوشمند، وجود شبکه ارتباطی وایرلس با استفاده از دکل رادیویی سازمان از جمله امکانات این مجموعه است.


هوشمندسازی باید درآمد زا باشد نه هزینه‌زا
سونیا اندیش، نائب رئیس شورای اسلامی کلاتشهر تبریز در انتقاد از فعالیت های که زیر نظر سازمان فاوای شهرداری صورت می گیرد، گفت: از نگاه من توضیحات و گزارشات ارائه شدهداصلا کافی نبود و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری شهرداری گفته نشد.
وی با اشاره به تصویب بودجه ۳۲ میلیاردی برای این سازمان، افزود: در گزارشی که ارائه شد متوجه ابزارهای موجود در این سازمان نشدیم، اگر آمار درستی در دست مان نباشد قطعا برنامه ریزی درستی هم برای بودجه نخوهیم داشت، زیرا یک سری امکانات خریداری می شود اما زمان استفاده از آن می گذرد و اپدیت نمی شود و فقط میلیارد ها تومان پول خرج می شود‌.
نائب رئیس شورای اسلامی خطاب به مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تبریز پرسید: با کدام نیروی انسانی می خواهید به اهداف برسید؟ایا این امکاناتی که مطرح کردید، میخواهید تهیه کنید؟ چه کسی مجوز اجرای مروژه های شما را خواهد داد؟
وی با بیان اینکه همواره تنها در ظاهر گفته می شود که شهر هوشمند ایجاد می شود، گفت: خبری از برون سپاری نیست که بخواهد درامد زا هم باشد، هوشمندسازی باید درآمد زا باشد نه هزینه‌زا.
انتهای پیام/

پژوهشیار