مدیرکل راه آهن منطقه شمال‌غرب کشور؛

هشت هزارو۹۵۲ واگن باری و مسافری در راه‌آهن شمال‌غرب تعمیر شد

1399/01/30 - 15:15 - کد خبر: 18645
واگن، واگن قطار

نصر: مدیرکل راه آهن منطقه شمال‌غرب کشور گفت: هشت هزارو ۹۵۲ واگن باری و مسافری در این منطقه از راه آهن طی سال گذشته تعمیر شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن ۳۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علی خدایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار افزود: ۲۴ درصد تعمیرات مربوط به تعمیر ویژه ی واگن‌های باری، ۲۹ درصد ویژه واگن‌های مسافری، پنج درصد تعمیر ویژه لکوموتیو و مابقی نیز مربوط به تعمیرات جاری واگن های باری بوده است.

وی از تعمیر جاری هفت هزارو ۴۰۲ واگن باری در سال گذشته خبر داد و اظهارداشت: تعمیر ویژه واگن های باری ۹۳۶ مورد، واگنهای مسافری ۲۲ مورد و تعمیر ویژه لکوموتیو نیز ۵۹۲ دستگاه انجام شده است.

خدایی یادآوری کرد: در زمینه تعمیرات جاری واگن های باری رشد ۳۸ درصدی، ویژه واگن های باری ۲۴ درصد، ۲۹ درصدی تعمیرات ویژه واگن های مسافری و  تعمیر ویژه لکوموتیو  نیز رشد پنج درصدی یافته است.

وی به تعمیر واگن های مسافری و باری در سال ۹۷ اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت ۶ هزارو ۷۰۰ واگن باری، ویژه واگن باری، ویژه واگن مسافری و ویژه لکوموتیو، تعمیر و در خط ریلی فعال شده اند. 

مدیرکل راه آهن منطقه شمال‌غرب کشور گفت: تعمیر جاری و ویژه واگن های باری در پست های بازدید، تعمیرات ویژه واگن های مسافری در خطوط تعمیراتی و تعمیرات ویژه لکوموتیو در واحد تعمیرات دیزل اداره کل انجام شده است.

بنا به این گزارش، راه آهن منطقه شمالغرب کشور مسیره ای قزوین، تاکستان، ابهر، خرمدره، زنجان و میانه را پوشش می دهد.

این اداره کل ۶۰۱ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی دارد.
راه آهن منطقه شمال غرب کشور از تقسیمات کشوری جغرافیایی تبعیت نمی کند و راه آهن این منطقه در حوزه کاری و شبکه ریلی با حداقل ۶ استان در ارتباط است.

و در بخش باری نیز، تخلیه بار در ایستگاه باز بین المللی بناب با کد ‭‭‭‭‭‭‭‭‭۰۷۱۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬ فعال می باشد و این ایستگاه در شبکه (UIC) شناخته شده است.

ایستگاه باز بین المللی بار بناب یک ایستگاه بعد از سلطانیه قرار دارد، دو ایستگاه باری دیگر نیز در راه آهن منطقه شمالغرب کشور و در استان‌های قزوین و مراغه فعال است و در این ایستگاه‌ها ترانزیت خارجی، حمل و بارگیری می شود.

ایستگاه باز بین المللی بناب، مبدا و مقصد بار ترانزیت در سطح شبکه های راه آهن‌های دنیا (UIC) شده است.

شبکه‌های راه آهن عضو اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها می توانند از این ایستگاه به عنوان مبداء و مقصد کالا استفاده کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار