سرگروه ریاضی در اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی؛

کنکوری ها از فرصت بوجود آمده استفاده کنند/ آموزش مجازی بستر مناسب می خواهد

1399/01/28 - 13:43 - کد خبر: 18536
علیرضا زمانی

نصر: سرگروه ریاضی در اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: اگر کنکوری ها باتوجه به وضعیت پیش آمده دچار استرس شده اند کاملا قابل درک است اما در این شرایط باید سریعا خود را به وضعیت بوجود آمده وفق دهند.

به گزارش نصر، "علیرضا زمانی" در گفتگو با خبرنگار نصر اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در تمام دنیا خصوصا در کشور ما یک تلنگری برای مسئولین آموزش پروش ایجاد کرد تا به فکر آموزش از راه فضای مجازی هم باشند، اگر بستری مناسب و متقابل برای معلمان و دانش آموزان برای تدریس باشد قطعا موثر خواهد بود.
وی افزود: آموزش از طریق تلوزیون متاسفانه برای تمامی دانش آموزان کشور مفید نخواهد بود چرا که وضعیت هر منطقه و مدرسه متفاوت است و به نظرم آموزش تلوزیونی برای دانش آموزان کل کشور بعید است مفید باشد.
وی ادامه داد: مبنای سنجش و ارزشیابی ها باید بر اساس تمامی دانش آموزان صورت بگیرید، خصوصا دانش آموزانی که از اینترنت و حتی تلوزیون برخوردار نیستند.
زمانی با اشاره به کنکوری ها گفت: اگر کنکوری ها باتوجه به وضعیت پیش آمده دچار استرس شده اند کاملا قابل درک است اما در این شرایط باید سریعا خود را به وضعیت بوجود آمده وفق دهند و فرصت ها را غنیمت بشمارند، به نظرم کسانی در کنکور موفق خواهند شد که سریعا با شرایط بوجود آمده هماهنگ باشند و از این فرصت بوجود آمده در خانه نشستن نهایت استفاده را ببرند.

وی ادامه داد: کرونا فرصتی را بوجود آورده است تا بصورت کامل در خانه بنشینیم و از فرصت بوجود آمده برای دروس عقب مانده و رفع اشکالات و بهره گیری از آموزش های لازم از طریق دبیران یا فضای مجازی استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: مسئولین هر چه زودتر باید در زمان کنکور تجدید نظر کنند، چرا که دانش آموزان نیاز به فرصت دارند.
وی درباره آزمون مجازی کنکور افزود: آزمون مجازی کنکور را درست نمی دانم چرا که زیرساخت ها و مقدمات آن فراهم نشده است.
زمانی در پایان اظهار امیدواری کرد و افزود: امیدوارم دانش آموزان همچون گذشته با تلاش و همت خود امسال هم افتخارات و رتبه های اول را برای استان کسب کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار