عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز؛

تاثیر کرونا بر افزایش استفاده از خدمات الکترونیکی /مدیران و سرمایه گذاران به جوانان اعتماد کنند

1399/01/28 - 13:50 - کد خبر: 18534
نیما جعفری

نصر: استاد دانشگاه آزاد تبریز گفت: کرونا علاوه بر مشکلات و معایب خود، مزیت بزرگی نیز برای ملت ایجاد کرد که به جای مراجعه حضوری، بتوانند کار های خود را در خانه و بصورت آنلاین با استفاده از خدمات الکترونیک انجام دهند.

به گزارش نصر، "نیما جعفری نویمی پور" با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای هوشمند سازی شهر تبریز اظهار داشت: این اقدامات شایان تقدیر است اما در مراحل ابتدایی خود است و مسیر درازی پیشرو دارد.

وی در ادامه با اشاره به برخی خدمات الکترونیکی که در شهر تبریز فعال است، افزود: پیش از کرونا حجم مراجعات روزانه به ادارات بالا بود و برای جبران این موضوع و ارتقا نحوه خدمات رسانی در بستر اینترنت باید ادارات و مراکز خدمات دهی به سمت الکترونیکی شدن حرکت کنند تا شاهد کاهش مراجعه مردم باشیم.

استاد دانشگاه آزاد تبریز ادامه داد: کشور های همجوار اکثر خدمات بصورت الکترونیک ارائه می شود اما فعلا تبریز به این جایگاه نریسده است، در تبریز جای خالی فروشگاه های اینترنتی که خدمات مختلف ارائه کنند، بسیار دیده می شود.

جعفری گفت: البته فرهنگ استفاده از این نوع خدمات هم هنوز جا افتاده نیست، بطور مثال اگر به سیستم های صدور کارت پرواز در فرودگاه ها اشاره کنیم می بینیم که اکثرا بدون استفاده مانده اند و همچنان روش سنتی اخذ کارت ترجیح داده می شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی عدم استفاده از بستر موجود توسط ارگان های مختلف است، خدمات الکترونیکی و بسترهای آموزش مجازی بسیاری داریم اما بجای استفاده از آنها به سراغ ایجاد بستر جدید توسط خود ارگان می رویم که هم زمان بر است و هم هزینه مازاد دارد.

وی افزود: بهتر است اعتماد نسبت به سیستم های مجازی که توسط جوانان خلاق ایجاد شده است را بیشتر کنیم.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت جوانان تبریزی، گفت: متاسفانه ما مدیران به جوانان اعتماد نمی کنیم و در سرمایه گذاری ریسک نمی پذیریم، اگر اعتماد بیشتر شود قطعا شاهد رشد بهترین ها خواهیم بود؛ در بین دانشجو های ما نفراتی وجود دارند که واقعا بسیار توانمند و خلاق هستند که تنها نیاز است مدیران به جوانان اعتماد و آنها را حمایت کنند.

این استاد دانشگاه آزاد تبریز در خاتمه به روش های جلب مشتری به فروشگاه های آنلاین اشاره کرد و گفت:بهتر است در کوتاه مدت عوامل تحریک کننده ای برای خرید های اینترنتی ایجاد کنیم مثلا برای فروشگاه های بزرگی چون رفاه، کسانی که خرید خود را بصورت اینترنتی انجام می دهند، تخفیفاتی در نظر گرفته شود، این عوامل باعث می شود مردم بیشتر خرید های خود را بصورت اینترنتی انجام دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار