رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز:

قانون گریزی های بی رویه در ساخت و سازهای تبریز/ سکونت ۸۰۰ هزار نفر در بافت های ناکارآمد تبریز

1398/03/05 - 11:05 - کد خبر: 1835
فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز

نصر: فقط ۵ درصد ساخت و سازهایی که در سطح شهر انجام می گیرید دارای مجوز هستند و متاسفانه قانون گریزی شدید در بخش ساخت و ساز در تبریز صورت می گیرد.

به گزارش نصر، فریدون بابایی اقدم در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز با بیان اینکه این شهر مستعد انواع مخاطرات طبیعی و انسانی است اما مهمترین بحثی که ممکن است برای تبریز پر خطر باشد، زلزله است، گفت: در طرح جامع سوم تبریز به گسل تبریز و روند پیشروی ساخت و ساز اهمیت داده شد و تحقیقات مختلفی انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه در نقشه نهایی طرح جامع تبریز شاهد هستیم ۱ میلیون و ۲۰۰ نفر در معرض انواع بلاهای طبیعی هستند، اذعان داشت: ۸۰۰ هزار نفر در بخش بافت های ناکارآمد ساکن هستند و در معرض این آسیب ها قرار گرفته اند.

وی افزود: پیشگری،آماده، مقابله و باز توانی مراحلی است که در شرایط بحرانی طی می شود که در شرایط موجود سطح آمادگی شهر رضایت بخش نیست‌

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه در رانشی که در تاریخ ۹ فروردین بر اثر آب های سطحی جزئی پیش آمد، آسیب هایی را به همراه داشت، اظهار داشت: برای اینکه پناهگاهی امن در این شرایط داشته باشیم باید برنامه ریزی کنیم و با بررسی طرح های جهانی خصوصا در کشورهایی که از بلاهای طبیعی آسیب دیده اند به نتیجه های کارآمد برسیم.

وی اضافه کرد: شهرک امن در قالب شهرکی در عباس میرزا با حداقل بودجه در نظر گرفته شده بود ولی برنامه منسجمی برای اجرایی کردن طرح صورت نگرفته است‌.

وی ادامه داد: فقط ۵ درصد ساخت و سازهایی که در سطح شهر انجام می گیرید دارای مجوز هستند و متاسفانه قانون گریزی شدید در بخش ساخت و ساز در تبریز صورت می گیرد.

بابایی اقدم با بیان اینکه برای حل مشکل بد مسکنی باید به فکر احداث مسکن درست باشیم، گفت: برای احداث مسکن در بافت های حاشیه نشین و آسیب دیده تبریز با اعلام بازه زمانی باید اقدامات جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/

پژوهشیار