استاندار آذربایجان‌شرقی؛

شکست کرونا نیازمند همراهی همگانی است

1399/01/25 - 14:32 - کد خبر: 18287
استاندار آذربایجان شرقی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شکست کرونا نیازمند همراهی همگانی است، گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عمل به توصیه‌های بهداشتی همچنان به عنوان مهم‌ترین راهکار پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا مطرح است و رسانه‌ها در فعالیت‌های تبلیغی خود به این موضوع توجه کنند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز  دوشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات اعضای این ستاد و جامعه پزشکی و پرستاری که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند، اظهار داشت: در سایه این تلاش‌ها، روند بیماری کرونا در استان رو به سمت کنترل است.

وی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان کرونا در روزهای اخیر، گفت: بخشی از این افزایش آمار به دلیل اجرای موفق طرح غربال‌گری سلامت و شناسایی بیماران است که در حوزه درمان نیز تأثیرگذار بوده است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه با وجود افزایش آمار مبتلایان، روند فوتی‌های ناشی از کرونا تقریباً ثابت است، افزود: خوشبختانه در اثر مداخلات انجام‌شده و همراهی مردم، پیش‌بینی‌های صورت گرفته مبنی بر اوج بیماری در اواخر اسفند و اوایل فروردین محقق نشد که این موفقیت بزرگی است.

رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا ادامه داد: در جریان طرح غربال‌گری سلامت، توانستیم در مدت زمان کوتاهی با تمام افراد جامعه ارتباط برقرار کنیم و آمادگی خوبی در این زمینه ایجاد شد و با مجموعه اقدامات و مراقبت‌هایی که در قالب این طرح انجام می‌شود نسبت به کاهش دامنه انتشار بیماری خوش‌بین هستیم.

پورمحمدی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم تلاش می‌کند تا تعداد تست‌های روزانه را افزایش دهد و هرچه بتوانیم با انجام تست، بیماران را سریع‌تر شناسایی کنیم روند مقابله نیز سریع‌تر می‌شود.

وی با اشاره به آماده‌سازی و تجهیز برخی از اقامت‌گاه‌ها و مراکز رفاهی دستگاه‌های اجرایی به عنوان نقاهت‌گاه بیماران بهبودیافته، گفت: این مراکز همچنان باید آماده و فعال باشند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به کمک‌های مردم و موسسات خیریه به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا، گفت: روحیه ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی که امروز در جامعه به وجود آمده شایسته قدردانی است.

وی افزود: شماره‌حساب‌های اعلام شده از سوی «ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت» و «پویش رحمت» برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم، مورد تایید ستاد مقابله با کروناست و سایر موسسات خیریه که قصد جمع‌آوری کمک‌های مردم را دارند، باید با کمیته اقتصادی این ستاد هماهنگ شوند.

پورمحمدی همچنین با بیان اینکه هیچ کمبودی از نظر اقلام اساسی در بازار استان وجود ندارد، افزود: در شرایطی که برخی از کشورهای پیشرفته با کمبود کالاهای اساسی مواجه شده‌اند، این موضوع در کشور ما به خوبی مدیریت شده است که باید از دست‌اندرکاران این بخش قدردانی کنیم.

وی گفت: از نظر تولید و تأمین مواد ضدعفونی‌کننده نیز هیچ مشکلی در استان نداریم و نه تنها نیاز استان در این زمینه تأمین شده، بلکه تولیدکنندگان ما می‌توانند با نظارت کمیته اقتصادی، تولیدات مازاد خود را در استان‌های دیگر نیز عرضه کنند.

استاندار آذربایجان شرقی بار دیگر بر ضرورت تحلیل و بررسی ابعاد اقتصادی و اجتماعی کرونا تأکید کرد و گفت: متخصصان دانشگاهی باید با رصد اتفاقات، آمار و گزارش‌ها، ابعاد مختلف این پدیده را تجزیه و تحلیل کنند تا مبنای تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها قرار گیرد و نتیجه اقدامات و مداخلات نیز روشن شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار