استاندار زنجان؛

مایحتاج عمومی مردم زنجان در ماه رمضان به صورت تجمعی عرضه نمی‌شود

1399/01/25 - 13:20 - کد خبر: 18275
فتح الله حقیقی

نصر: استاندار زنجان گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و رعایت مسائل بهداشتی در ماه مبارک رمضان هیچگونه عَرضه مایحتاج عمومی مردم که جنبه تجمعی داشته باشد در این استان صورت نخواهد گرفت.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، فتح‌الله حقیقی روز دوشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان زنجان تاکید کرد: مردم و اصناف، توجه داشته باشند که خریدها تا حد امکان به صورت تلفنی و اینترنتی انجام شده و در غیر این صورت نیز ترتیبی اتخاذ شود تا با افزایش شعبه‌ها و شبکه‌های توزیع، نیازی به تجمع مردم نباشد.

وی اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزار نکردن مراسم عمومی، اتخاذ تمهیدات برای اقشار آسیب‌پذیر و جذب تمام کالاهای سهمیه‌ای ابلاغی از سوی ستاد تنظیم بازار کشور در ماه مبارک رمضان ضروری است.

حقیقی با بیان اینکه تمام تلاش مدیران در سال ۹۹ و به‌ویژه ایام ماه مبارک رمضان باید تامین مایحتاج عمومی مردم باشد، گفت: این مهم نیازمند برنامه‌ریزی قبلی بوده و نباید اجازه دهیم هیچگونه مشکلی در این زمینه ایجاد شود و قبل از ایجاد مشکل باید چاره‌اندیشی، یافتن راهکار و برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد و هیچ کوتاهی از هیچ مسؤولی پذیرفته نیست.

استاندار زنجان اظهار داشت: نظارت بر نحوه توزیع کالاها، قیمت‌ها و جلوگیری از سوء استفاده‌ها و ایجاد خلل در بازار نیز نکته بسیار مهمی است که انتظار می‌رود تیم منسجمی در سطح استان و شهرستان‌ها به صورت عملیاتی تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: موجودی کالا در انبارهای استان ابتدا باید برای تامین نیاز مردم این استان اختصاص یافته و سپس در صورت مازاد به سایر استان‌ها تخصیص یابد و اولویت با تامین نیاز استان زنجان است.

حقیقی با بیان اینکه اغلب مایحتاج عمومی مردم استان در ماه مبارک رمضان در انبارها موجود بوده و مشکل خاصی در این زمینه نداریم، تصریح کرد: افزایش شبکه‌های توزیع، نبود تجمع در مراکز عَرضه و وجود کالای مورد نیاز مردم به وفور در انبارها باید از طریق رسانه‌های عمومی و فضای مجازی، اطلاع‌رسانی شود تا مردم دغدغه‌ای نداشته باشند.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مدیران، اقداماتی با این ادبیات که این اقدام از سوی استاندار است، انجام ندهند زیرا این موضع به ضرر مدیران و سبب تضعیف جایگاه آن‌ها است در حالی که مدیران باید از قوت، شخصیت و جایگاهی که قانون به آن‌ها داده استفاده کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار