طی شبانه‌روز گذشته؛

تبریز بیشترین بارندگی در آذربایجان‌شرقی را ثبت کرد

1399/01/25 - 11:00 - کد خبر: 18248
بارش باران، باران ائل گلی، تبریز، بارانی، فصل پائیز ائل گلی، تبریز، بارانی، فصل پائیز

نصر: شهر تبریز طی شبانه‌روز گذشته با ثبت ۱۶.۸ میلی‌متر بارش باران، بیشترین میزان بارندگی‌ها در آذربایجان‌شرقی را به خود اختصاص داد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، گزارش اداره کل هواشناسی استان حاکی است پس از شهر تبریز، شهرستان های هریس، اهر، مراغه، مرند، بناب و سراب به لحاظ میزان بارندگی ها در رده های بعدی قرار دارند که در برخی از این مناطق بارش تگرگ نیز طی ۲۴ ساعت گذشته حاکم بوده است.

پیش بینی کارشناسان هواشناسی حاکی است  سامانه بارشی که از روز جمعه بر آذربایجان شرقی حاکم شده است، عصر فردا (سه شنبه) از استان گذر می کند و سامانه بارشی جدیدی اواخر پنجشنبه وارد استان می شود.

هر چند بارش های باران بهاری طی روزهای اخیر موجب افزایش لطافت هوا در اقصی نقاط آذربایجان شرقی شده ، اما بارش های شدید همراه با تگرک خسارت های سنگینی به کشاورزی استان وارد کرده است.

بنا به این گزارش، علیرغم بارش های مناسب در بهار امسال، طبق اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی میزان بارش استان در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۱ درصد کاهش یافته است.

بر این اساس در سال آبی جاری از اول مهر تا شنبه ۲۳ فروردین ۱۹۱.۱ میلی متر بارندگی در استان روی داده است در حالی که میزان بارندگی در مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۷۶.۵ میلی متر بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار