معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی؛

الکل «پرنیان» سمی و خطرناک است

1399/01/25 - 11:20 - کد خبر: 18247
الکل تقلبی

نصر: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: الکل با نام تجاری «پرنیان» که به عنوان الکل صنعتی در استان پخش شده، طبق نظر بخش آنالیز این معاونت، سمی بوده و بسیار خطرناک است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، جلال غفارزاده امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: با توجه به مشاهده الکل صنعتی با نام پرنیان طبق نظر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و داروی ارومیه، متانول با درجه خلوص ٨٢/٩٣ درصد بوده و ضمن اینکه هیچگونه خاصیت ضدعفونی‌کنندگی ندارد بلکه با جذب از راه پوست می‌تواند باعث مسمومیت و کوری شود.

وی از شهروندان خواست تا برای حفظ سلامت و ایمنی خود از هرگونه مصرف این محصول برای ضدعفونی دست و سطوح خودداری کنند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط بحرانی ناشی از اپیدمی بیماری کرونا در سطح کشور و عرضه انواع محصولات تقلبی و غیرمجاز به عنوان ضدعفونی‌کننده در سطح مراکز عرضه، از همه شهروندان تقاضا می‌شود تا محلول‌های ضدعفونی‌کننده را تنها از داروخانه تهیه کرده و از هرگونه خرید این‌گونه محصولات از سایر مراکز و فروشگاه‌ها پرهیز کنند.

بنا به این گزارش، طی هفته‌های اخیر ۲۱ نفر بر اثر استفاده از الکل برای ضدعفونی در آذربایجان‌غربی مسموم شده و از این تعداد پنج نفر جان خود را از دست داده‌اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار