رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی؛

محدودیت تردد در مسیرهای اتوبوس‌های تندرو تبریز نیازمند بازنگری است

1399/01/24 - 17:30 - کد خبر: 18226
مسیرهای بی آر تی، اتوبوس BRT، اتوبوس، اتوبوس تندرو

نصر: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی با اشاره به راکد ماندن خطوط BRT در شهر تبریز، گفت: مسوولان استانی باید در این زمینه تصمیم‌گیری کنند تا مردم برای تردد داخل شهری دچار مشکل نشوند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سرهنگ یونس منفرد امروز در گفت وگو با خبرنگار، با اشاره به اینکه در حال حاضر تردد در مسیر BRT به رغم توقف فعالیت اتوبوس‌های تندرو ممنوع است و با متخلفات مطابق قانون برخورد می شود، افزود: باید تدابیری در ستاد کرونا اتخاذ شود تا حداقل اجازه فعالیت تاکسی‌ها در برخی از این مسیرها صادر شود.

وی مشکلات مسافرانی که مسیر جایگزین برای رسیدن به مقاصد خود ندارند و باید از مسیر BRT تردد کنند، را تایید کرد و اظهار داشت: تصمیم گیر اصلی در این ارتباط ستاد استانی کرونا است.

سرهنگ منفرد با بیان اینکه تا اطلاع ثانوی مسیر BRT برای عموم خودروها بسته است و این موضوع ربطی به تعطیلی اتوبوس‌های تندرو ندارد، یادآوری کرد: این مسیر توسط عوامل راهنمایی و رانندگی کنترل شده و همچنین دوربین‌های ترافیکی موجود در این مسیرها نیز هرگونه تخلف از سوی رانندگان  را ثبت می کنند.

وی ادامه داد: رانندگان خودروهایی که در این مسیر تردد می کنند با این حساب که چون اتوبوس‌های شرکت واحد فعال نیستند، پس تردد آزاد است، دچار اشتباه‌ می شوند در حالی که در غیاب عوامل راهنمایی و رانندگی، دوربین‌های ترافیکی خودروهای متخلف را جریمه می کنند.

بنا به این گزارش، سامانه اتوبوسرانی تندرو تبریز که با نام بی‌آرتی شناخته می‌شود، پس از تهران دومین سامانه اتوبوسرانی از این نوع در ایران است که به طول ۱۸ کیلومتر از سمت غرب تا شرق این کلان شهر خدمات رسانی می کند.

فاز اول این مسیر  حدفاصل میدان راه‌آهن در غرب تبریز تا چهارراه آبرسان در شرق تبریز در سال ۱۳۸۷ راه‌اندازی شد و سپس این مسیر تا نمایشگاه بین‌المللی تبریز (میدان بسیج) گسترش یافت.

تا پیش از تعطیلی سامانه اتوبوسرانی تندروی تبریز به خاطر شیوع کرونا، روزانه افزون بر ۱۵۰ هزار نفر با حدود ۱۲۰ دستگاه اتوبوس تک و دوکابین در این مسیر جابجا می شدند.
انتهای پیام/

پژوهشیار