دو هزار و 591 مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی/ بهبود 72 درصد مبتلایان به کرونا در استان

1399/01/23 - 14:05 - کد خبر: 18120
ویروس کرونا

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۸۰ نفر مثبت اعلام شد و تعداد مبتلایان به کرونا دو هزار و ۵۹۱ نفر رسید.

به گزارش نصر به نقل از فارس، محمدحسین صومی امروز در گفت‌وگویی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دیروز، نتیجه تست ۸۰ نفر مثبت اعلام شد و تعداد مبتلایان به دو هزار و ۵۹۱ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۷۲ درصد مبتلایان دوره درمان قطعی و بهبودی خود را گذرانده و یا به حالت عمومی مناسب رسیده‌اند، گفت: در حال حاضر یک هزار و ۸۷۷ نفر در شرایط بهبودی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه از ابتدای اسفندماه تاکنون نزدیک به ۶ هزار و ۷۱ نفر با علائم تنفسی به ما مراجعه کردند، گفت: این به منزله حتمی کرونا مثبت نیست ولی ما به علت شیوع کرونا، همه آنها را مشکوک به کرونا می‌دانیم که از این تعداد، ۴ هزار و ۸۰۵ نفر یا ۷۹ درصد آنها با حالت عمومی مناسب مرخص شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همه بیماران مبتلا به کویید ۱۹ که نیاز به بستری داشته باشند به مدت پنج تا هفت روز تحت مراقبت قرار خواهند گرفت ولی بسته به شرایط بیمار این مدت متغییر بوده و تا ۱۴ روز و یا ۲۰ روز هم ادامه پیدا می‌کند.

صومی با اشاره بر اینکه در روزهای آتی، شهرستان اهر به نسبت جمعیت، آلوده‌ترین شهر بود، گفت: در بازدیدی که از این شهرستان داشتم، پرونده تمام ۱۲۶مورد بیمار را مورد بررسی قرار دادم که علت افزایش تعداد مبتلایان صرفا اجرای طرح غربالگری و شناسایی به موقع است که قطعا با این روند وضعیت اهر بهتر خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار