علیزاده خبر داد؛

تشدید محدودیت های حمل و نقلی در استان/ تمام ترمینال های آذربایجان شرقی تعطیل است

1399/01/19 - 20:56 - کد خبر: 17934
حمل و نقل

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی گفت: از زمان اعلام شیوع کرونا در اسفندماه 98، ورود و خروج از استان‌ های قرمز کرونایی ممنوع شده بود و تردد بسیار محدود شده بود ولی از 5 فروردین که محدودیت ترافیکی در 3 مبدا ورودی استان تصویب شد، اقدامات در کنار سایر نهادها برای تشدید محدودیت‌ها آغاز شد.

به گزارش خبرنگار نصر، "اورجعلی علیزاده" امروز در نشست خبری هفتگی ستاد استانی مقابله با کرونا آذربایجان شرقی که در محل استانداری برگزار شد، به اقدامات و فعالیت های این اداره کل که در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا صورت گرفته بود، اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه بیش از 90درصد جابجایی بار و مسافر در کشور و به تبع آن در استان از طریق حمل و نقل جاده ای است، از 6اسفند سال 98 ارتباط مسافر با کشورهای ارمنستان را تا به امروز قطع کرده ایم ولی از 13 اسفند هم تردد کامیون از این مرز تعطیل شد اما ارتباط کالا از 5 فروردین جهت جابجایی کالا برقرار شده است.
 
وی همکاری صادراتی و وارداتی ترانزیت کامیونی با کشورهای همجوار را مورد اشاره قرار داد و گفت: پایانه نوردوز با ارمنستان و پایانه جلفا با نخجوان، مرزهای مستقیم آذربایجان شرقی است که وظیفه سنگینی در مدیریت موضوع داشتیم.
علیزاده اذعان کرد: در پایانه مرزی جلفا نیز ارتباط با مسافر قطع است ولی از اول شروع طرح ستاد ملی مبارزه با کرونا، جابجایی کالا با پروتکل‌ های بهداشتی برقرار است. 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه کلاس آموزشی در هر دو پایانه برای نحوه مقابله با کرونا برگزار شده است، تصریح کرد: در راستای پیشگیری از کرونا اقداماتی چون ضدعفونی محل ها، توزیع محلول ضدعفونی کننده، توزیع دستکش و ماسک که جزو پروتکل های بهداشتی بوده و برای پایانه های مرزی لازم بودند را انجام داده ایم. همچنین در مرزها گیت های ضدعفونی که از قدیم وجود داشتند، فعال شدند و کامیون‌ های ورودی بطور مستمر ضدعفونی می ‌شوند.
وی ابراز کرد: طی هماهنگی که با بهداشت و درمان شهرستان جلفا صورت گرفت، کلیه رانندگان کامیون‌ هایی که قصد سفر به کشورهای ارمنستان یا جمهوری نخجوان داشتند فقط در صورت داشتن کارت سلامت اجازه تردد خواهند داشت.
علیزاده به وضعیت حمل و نقل داخل استان اشاره کرد و گفت:در حال حاضر 13 ترمینال فعال در آذربایجان شرقی داریم که از اول طرح در 5 اسفند، محدودیت ‌ها و اجرای پروتکل ‌های بهداشتی را در این پایانه ‌ها با دستگاه تب سنچ آغاز کردیم. همچنین کاهش ظرفیت صندلی ‌ها و مسافرگیری یک نفر در هر ردیف، غربالگری و ضدعفونی و گندزدایی اتوبوس‌ ها که از جمله این اقدامات بود را تا 8 فروردین ادامه دادیم.
وی با بیان اینکه اتوبوس های مسافربری نیز مجاز به جابجایی مسافرها نیستند، ادامه داد: طی تصمیم ستاد ملی پیشگیری کرونا مبنی بر محدودیت و ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی از 8 فروردین تمام ترمینال های استان تعطیل شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی عنوان کرد: از زمان اعلام شیوع کرونا در اسفندماه 98، ورود و خروج از استان‌ های قرمز کرونایی ممنوع شده بود و تردد بسیار محدود شده بود ولی از 5 فروردین که محدودیت ترافیکی در 3 مبدا ورودی استان تصویب شد، اقدامات در کنار سایر نهادها برای تشدید محدودیت‌ها آغاز شد.
علیزاده با بیان اینکه بعد از 8 فروردین هم محدودیت جدی شده است، اذعان کرد: 48 مجتمع خدماتی بین راهی که در طول محورهای مواصلاتی استان وجود دارند نیز از اول طرح بجز پمپ بنزین‌ها، بقیه خدمات تعطیل شدند.
وی افزود: دستورالعمل هایی که از طریق ستاد وزارتخانه اعلام می شد را در 61 بنر و 8 تابلو در جهت اطلاع رسانی و گوشزدی برای کاهش سفر انجام دادیم.
وی با اشاره به اینکه در آذربایجان غربی ترمینال‌ ها تعطیل نشده ‌اند و این موضوع مشکلاتی را برای استان ما ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: حتی برخی از اتوبوس‌ های ورودی از آذربایجان غربی برگشت داده شد که پیگیر توقف کامل فعالیت ترمینال‌ ها در استان مجاور هستیم.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی برخی واردات صورت گرفته از مرزهای جلفا و نوردوز را مورد اشاره قرار داد و گفت: در ایام کرونایی، 596 کامیون حامل موز،49 دستگاه کامیون حامل تخم مرغ، 49 دستگاه کامیون حامل گوشت و کامیون‌های حامل مواد اولیه و... وارد استان و کشور شده است.
 
انتهای پیام/

پژوهشیار