اعلام محلات جدید کرونایی تبریز و شهرستان ها

شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی ۱۸۹۷ نفر شد

1399/01/17 - 00:16 - کد خبر: 17697
کرونا

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با شناسایی ۸۲ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل مبتلایان به کویید ۱۹ به یک هزار و ۸۹۷ نفر رسید.

به گزارش نصر، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امشب در گفت‌وگوی زنده خبری اظهار کرد: با شناسایی  ۸۲ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل مبتلایان به کویید ۱۹ به   یک هزار و ۸۹۷ نفر رسید.
وی افزود: تعداد فوتی‌ها ارتباطی به بستری‌های آن روز ندارد بلکه قربانیان اعلام شده برای بستری‌های چند روز و یا هفته پیش است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه  در حال حاضر ۱۵۳ نفر در بخش ویژه و تهویه مکانیکی هستند، گفت: میزان گسترش شیوع علاوه بر ۷ شهرستان قبلی اعلام شده در شهرستان‌های  آذرشهر و اسکو و هریس هم زیاد شده است.
وی افزود:آقای هاشمی، رئیس بیمارستان آذرشهر،  در کل دوران کرونا در بیمارستان آذرشهر حضور داشته و خدمت‌رسانی کردند ولی امروز آسمانی شد.
صومی گفت: علاوه بر محلات قبلی اعلام شده، خیابان‌های حافظ، آبرسان و یاغچیان هم جزو محلاتی شد که تعداد مبتلایان در آنجا بیشتر است. 
وی با اشاره بر اینکه امروز، در عرض یک روز، میزان ۱۴۰ نفر بستری‌ها افزایش یافته است، گفت:  فکر نکنیم با یک روز آمار کاهشی در حال غلبه به کرونا هستیم زیرا اگر رعایت نکنیم هر روز آمار شهدا و قربانیان کرونا افزایش خواهد یافت.
 صومی متذکر شد: ویروس یک جنگ تمام عیار است و نباید  از آن غافل شد ولی من امروز تاسف خوردم که چرا مردم در حال تردد در خیابان‌ها بوده و ترافیک ایجاد کردند زیرا هر ازدحامی نشان از شیوع گسترده و کمک به افزایش ویروس دارد.
صومی متذکر شد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است،  از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری است که بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشتی و عدم تجمع و ماندن در خانه است.
ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.
ویروس کووید ۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه به‌دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار