مدیر کل راه آهن منطقه شمال غرب کشور خبر داد:

بارگیری ریلی کنسانتره سنگ آهن برای نخستین بار از زنجان

1399/01/14 - 09:35 - کد خبر: 17530
گمرک، صادرات

نصر: مدیر کل راه آهن منطقه شمال غرب کشور از بارگیری محموله کنسانتره سنگ اهن از ایستگاه ریلی سلطانیه خبرداد و گفت: برای نخستین بار این بار بارگیری می شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علی خدایی روز  سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود:  با پیگیری ها و اقدامات انجام شده به منظور استمرار بارگیری محموله کنسانتره سنگ آهن از مبداء ایستگاه سلطانیه زنجان به مقصد سنگان در خراسان رضوی، عملیات بارگیری این محموله در ابتدای سال جاری محقق شد.

وی اظهارداشت: از نیمه دوم اسفند سال گذشته بارگیری محموله کنسانتره سنگ آهن از این ایستگاه ریلی انجام شده بود.

مدیر کل راه آهن منطقه شمال غرب کشور گفت:  به منظور ارتقای راندمان کاری فرآیندهای عملیاتی، سیر و حرکتی، تسهیل امور ‌و تسریع  انجام کارها در خصوص در دستور کار قرار دارد.

خدائی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۶ تا هفت هزار تن کنستانتره سنگ اهن از ایستگاه راه آهن سلطانیه به مقصد سنگان در خراسان رضوی بارگیری و حمل شده است.

وی تاکید کرد: همه این اقدامات در سال جهش تولید به منظور رونق اقتصادی و تولید داخلی انجام می شود.

مدیر کل راه آهن منطقه شمال غرب کشور گفت: در سال جدید با همکاری گمرک استان زنجان و مشارکت شرکت های بازرگانی، در تلاش هستیم که خط صادراتی مسیر بناب _ سرخس را نیز با بهره گیری از واگن‌های امدادی cis فعال کنیم. 

خدابی اظهارداشت:  طی چند روز گذشته بصورت آزمایشی واگن های مسقف و لبه بلند روسی با محصولات تولیدی شرکت های لوله و اتصالات آبیاری به مقصد تاشکند ازبکستان بارگیری شد.

بنا به این گزارش، تخلیه بار در ایستگاه باز بین المللی بناب با کد ‭‭‭0710‬‬‬ فعال است و این ایستگاه در شبکه (UIC) شناخته شده است.

ایستگاه باز بین المللی بار بناب یک ایستگاه بعد از سلطانیه قرار دارد، دو ایستگاه باری دیگر نیز در راه آهن منطقه شمال غرب کشور و در استان‌های قزوین و مراغه فعال است و در این ایستگاه‌ها ترانزیت خارجی، حمل و بارگیری می شود.

ایستگاه باز بین المللی بناب، مبدا و مقصد بار ترانزیت در سطح شبکه های راه آهن‌های دنیا (UIC) شده است.

شبکه‌های راه آهن عضو اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها می توانند از این ایستگاه به عنوان مبداء و مقصد کالا استفاده کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار