فرمانده قرارگاه شمال غرب ارتش در گفتگو با نصر تاکید کرد:

اجرای جدی تر طرح فاصله گذاری اجتماعی در ایام روز طبیعت/ ۱۵۵ نفر با علایم مشکوک به کرونا به بیمارستان منتقل شدند

1399/01/11 - 15:10 - کد خبر: 17443
سرتیپ دوم علی حاجیلو

نصر: ارشد نظامی ارتش در شمال غرب کشور از اجرای جدی تر طرح فاصله گذاری اجتماعی در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین خبر داد.

به گزارش نصر، امیر سرتیپ دوم ستاد علی حاجیلو با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به خبرنگار نصر گفت: بعد از تشکیل قرارگاه جهادی مقابله با ویروس کرونا در ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرمان فرماندهی کل قوا، رزمایش دفاع زیستی نیروهای چهارگانه ارتش در سراسر کشور با هدف مقابله با شیوع بیماری کرونا آغاز شد.

وی افزود: با درخواست استانداران استان های شمال غرب از ارتش، همرزمان من در این استان ها اقدام به ایجاد ۱۷ پایگاه کنترل تردد و پایش سلامت سرنشینان خودروهای عبوری در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان های شمال غرب کشور کردند.

این مقام ارشد نظامی از اجرای جدی طرح منع ورود افراد و خودروهای غیر بومی به استان های شمال غرب کشور خبر داد و تاکید کرد: تنها خودروهایی که مجوز ورود به استان های شمال غرب را دارند برابر پروتکل تعریف شده و بعد از پایش سلامت از پایگاه های کنترلی مبادی ورودی عبور می کنند.

امیر سرتیپ حاجیلو ادامه داد: از زمان اجرای این طرح در مبادی ورودی و خروجی استان های تحت ماموریت ما بیش از ۱۷۶ هزار نفر مورد پایش سلامت توسط یگان های بهداشت و درمان ارتش قرار گرفته اند که از این تعداد ۱۵۵ نفر با علایم مشکوک به کرونا به بیمارستان های مرجع منتقل شده‌اند.
 

وی از ایجاد ۸۵۰ تخت نقاهتگاهی در ۱۱ شهرستان شمال غرب کشور توسط ارتش خبر داد و افزود: این نقاهتگاه ها در راستای پشتیبانی از دانشگاه های علوم پزشکی ایجاد شده اند و ما آمادگی داریم در صورت درخواست هر کدام از دانشگاه های علوم پزشکی استان ها نسبت به افزایش این تخت ها اقدام کنیم.

ارشد نظامی منطقه شمال غرب کشور در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز طبیعت، گفت: از این فرصت استفاده کرده و از مردم عزیز تقاضا می کنم که به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و ریشه کنی این ویروس منحوس همچنان در خانه بمانند و کمک کنند این بیماری خطرناک در کشور کنترل شود.

امیر سرتیپ حاجیلو از تلاش های جدی نیروی انتظامی و هلال احمر در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تقدیر کرد و افزود: این عزیزان حتما در ایام ۱۲ و ۱۳ فروردین که تعطیل رسمی نیز هستند، طرح فاصله گذاری اجتماعی را به صورت جدی تری اجرا خواهند کرد تا با معدود افرادی که به مقررات فاصله گذاری اجتماعی پایبند نبوده و جان خود و هموطنان را به خطر می اندازند برخورد شود.

وی محدود کردن ارتباطات انسانی را موثرترین روش مقابله با گسترش ویروس کرونا دانست و افزود: مطمئنم مردم غیرتمند و فهیم آذربایجان همان طور که قبلا هم بارها و بارها ثابت کرده اند، در اجرای این طرح و ریشه کنی ویروس منحوس کرونا همکاران و همرزمان بنده در ارتش و سایر نیروهای مسلح را کمک خواهند کرد.

امیر سرتیپ حاجیلو در پایان تاکید کرد: ارتش فدایی مردم است و همه امکانات ما در خدمت مردم عزیز قرار دارد، من باری دیگر از شهروندان عزیز خواهش می کنم با ماندن در خانه و دوری از اجتماعات به ریشه کنی ویروس منحوس کرونا کمک کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار