رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراغه خبر داد:

کاهش ۳۵ درصدی تردد از محورهای مواصلاتی مراغه

1399/01/06 - 17:00 - کد خبر: 17202
جاده جاده

نصر: رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراغه گفت: براساس آخرین اطلاعات دریافتی از سامانه های تردد شمار، میزان سفرهای نوروزی و تردد خودروهای عبوری از محور های مراغه - هشترود و مراغه - بناب نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، نادر شریفی امروز در گفت و گویی اظهار داشت: با گذشت ۶ روز از سال جدید، روزانه پنج هزار خودرو از مبادی ورودی و خروجی این شهرستان تردد می کنند.

وی به اقدامات انجام شده این اداره در ایستگاه های غربالگری مبادی ورودی و خروجی شهرستان اشاره کرد و گفت: نصب علایم، بشکه های ترافیکی، چراغ چشمک زن جهت آرام سازی تردد در راستای پایش در مبادی ورودی و خروجی از اقدامات انجام شده در این مدت است.

شریفی گفت: ۱۲ نیروی راهداری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به صورت آماده باش نسبت به تامین ایمنی در راه های این شهرستان در تلاش هستند.

وی افزود: با شیوع کرونا در کشور جابه جایی مسافر از مراغه به دیگر شهرستان ها و بالعکس به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

شریفی گفت: اتوبوس ها و سواری های برون شهری و ناوگان مسافری با نظارت این اداره روزانه قبل از سفر ضدعفونی،  گندزدایی می‌شوند.

وی ادامه داد: لکه گیری محورهای اصلی و روستایی و شستشوی علایم از دیگر اقداماتی است که روزانه از سوی این دستگاه در حال انجام است.

مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای ۱۷۳ روستا شامل ۷۴ روستا در بخش مرکزی و ۹۹ روستا در بخش سراجو است.

این شهرستان با ۷۵ کیلومتر محور ارتباطی اصلی بین شهری و ۹۳۰ کیلومتر راه ارتباطی آسفالته، شوسه و دسترسی روستایی و حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
انتهای پیام/

پژوهشیار