خبر/

ترافیک مردم بناب را کلافه کرده است/ ساماندهی برگزاری مجالس ترحیم در بناب

1398/02/31 - 17:19 - کد خبر: 1716
ترافیک مردم بناب

نصر: درصورت تصویب در کارگروه اجتماعی شهرستان برگزاری مجالس ترحیم در بناب ساماندهی می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از فارس، در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطرح شد تا در صورت تصویب در نشست کارگروه اجتماعی شهرستان برگزاری مجالس ترحیم در شهرستان بناب ساماندهی می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به تقاضای جمعی از شهروندان برای ساماندهی مجالس ترحیم شهرستان اظهار کرد: با توجه به حجم بالای مجالس ترحیم و ایجاد ترافیک سنگین، از نظر اقتصادی نیز شرایط ایجاب می‌کند تا نسبت به تجمیع مجالس ترحیم در سطح شهرستان اهتمام شود.

حبیب صدقی اضافه کرد: به نظر می‌رسد برای نهایی شدن این طرح کارگروهی از ادارات ذی‌نفع تشکیل و با بررسی ابعاد مختلف این پیشنهاد تصمیم‌گیری نهایی اتخاذ شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب خاطرنشان ساخت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان ضروری است علمای محترم و روحانیون در جلسات و منابر مختلف در خصوص سبک زندگی در خانواده‌ها و ترویج الگوی مصرف در جامعه نسبت به آگاهی‌دهی اقدام کنند.
 

ضرورت نظارت بر عملکرد هیأت امنای آرامستان‌های بناب

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بناب نیز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان با انتقاد از عملکرد هیأت امنای آرامستان‌های شهرستان گفت: به نظر می‌رسد آرامستان‌های شهرستان بدون متولی بوده و هیچ نظارتی به عملکرد آنها صورت نمی‌گیرد!

محسن رحیمیان همچنین با اشاره به ضرورت ساماندهی مجالس ترحیم در این شهرستان اظهار داشت: ضمن اینکه خیابان‌های شهر کشش این همه خودرو را ندارند، ترافیک نیز به یک معضل اساسی تبدیل می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر بناب با بیان اینکه دادن احسان نیز باید در این شهرستان مدیریت شود، از علما و روحانیون خواست در اجتماعات و منابر خود مردم را راهنمایی کنند.

رحیمیان با تأکید بر اینکه سرمایه‌های اجتماعی در این کشور زیر سؤال رفته است و باید مسوولان در این خصوص فکر اساسی کنند؛ افزود: در نشستی که به مناسبت روز شوراها در بناب از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری ترتیب یافته بود و برای آن 25 هزار نفر دعوت شده بودند، غیر از کارکنان شهرداری تنها حدود 100 نفر از شهروندان حضور یافته بودند.
 

ترافیک مردم بناب را کلافه کرده است

شهردار بناب نیز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با بیان اینکه ترافیک مردم بناب را کلافه کرده است؛ گفت: در سال‌های قبل در اثر بی‌دقتی با تصمیمات ملی در حد کلان اشتباهاتی صورت گرفته که اکثر شهرهای کشور را گریبانگیر کرده است.

محبوب تیرپاز نیاری تصریح کرد: شورای اسلامی شهر با مصوبه‌ای تلاش می‌کند که از افزایش ترافیک جلوگیری کند و با افزایش تعرفه عوارض برای آن دسته از افرادی که قصد ایجاد مطب پزشکان و یا تالار پذیرایی را دارند، با افزایش تعرفه آنها تلاش می‌کند برای کاهش بار ترافیک از هسته مرکزی شهر این قبیل از واحدها را به خارج شهر انتقال دهد.

بر پایه این گزارش، در ادامه این نشست پس از بحث و تبادل نظر در خصوص ساماندهی مجالس ترحیم، بنا به تصویب اعضای شورای فرهنگ عمومی مقرر شد این موضوع در نشست کارگروه اجتماعی شهرستان به‌طور کارشناسی بررسی و سپس تصمیم نهایی اتخاذ شود.

امام جمعه بناب و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب نیز در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر استفاده از فیوضات این ماه مبارک تأکید کرد.

حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی با اشاره به تأکید بر حضور شخص مسوولان در جلسات شورای فرهنگ عمومی، بر پیگیری و عملیاتی کردن مصوبات این شورا نیز تأکید کرد.

انتهای پیام/

پژوهشیار