وزیر علوم در نشست وزرای آموزش عضو کمیته ویژه کووید۱۹یونسکو تاکید کرد:

آمادگی ایران برای اشتراک تجارب و یافته‌های علمی و تحقیقاتی با سایر کشورها

1399/01/05 - 13:20 - کد خبر: 17118
کرونا، ویروس کرونا

نصر: وزیر علوم به‌عنوان عضو کمیته ویژه یونسکو با موضوع کووید-۱۹ با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناسب علمی و تحقیقاتی کشور، آمادگی ایران را برای اشتراک تجارب و یافته‌های علمی و تحقیقاتی با سایر کشورهای جهان اعلام کرد

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، دکتر منصور غلامی در نخستین نشست ویدئو کنفرانس (وبینار) وزیران آموزش و علوم عضو کمیته ویژه کووید۱۹ سازمان یونسکو که با همکاری سازمان بهداشت جهانی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: بحران‌های بین‌المللی نیازمند اتخاذ راه‌کارها و اشتراک و شبکه‌سازی تصمیم ها، تجارب و اقدامات بین‌المللی از سوی کشورهای مختلف جهان است.

وزیر علوم با اشاره به اهمیت به‌کارگیری روش‌های جایگزین آموزشی از جمله آموزش مجازی و از راه دور، شعار اصلی نظام آموزش ایران را در شرایط بحرانی فعلی "آموزش ایمن، همراه با امید آفرینی و ارائه کمک بدون ایجاد ترس" عنوان کرد.

وی وضعیت شیوع و کنترل ویروس کرونا و امکانات درمانی و بهداشتی و رایگان ایران را مناسب دانست و آمارهای موجود مبتلایان و بهبود یافتگان را نشانگر توان بالای سیستم درمان و بهداشت کشور در مدیریت و کنترل چالش ویروس کرونا بیان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی، تولید ملزومات بهداشتی از جمله ماسک و محصولات ضدعفونی‌کننده توسط برخی از پارک‌های علم و فناوری، تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی کشور از بدو شیوع ویروس در کشور و جایگزین کردن شیوه‌های نوین آموزش‌های مجازی و راه دور برای دانش‌آموزان و دانشجویان، ایجاد یک مدل و شبکه آموزشی سه وجهی بین فراگیران، مدرسان و خانواده‌ها و اهمیت خانواده در تداوم روند آموزش در محیط خانه و ماموریت یافتن موسسات تحقیقاتی کشور به‌ویژه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در تمرکز بیشتر تحقیقاتی بر روی کووید ۱۹ و تسریع در روند تحقیقات انجام شده و حصول نتایج تشخیصی و درمانی مناسب و عاجل را برخی از اقدامات به عمل آمده در راستای مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا برشمرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با قدردانی از سازمان یونسکو و همچنین همکاری سازمان بهداشت جهانی، شیوع ویروس کرونا را یک بحران جهانی دانست و گفت: تاثیرات منفی آموزش اجتماعی و اقتصادی آن دامن‌گیر بسیاری از کشورهای جهان خواهد بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار