یادداشت نصر/

قرنطینه آذربایجان شرقی ضروری است/ انفعال و ترس را کنار بگذارید!

1399/01/03 - 09:16 - کد خبر: 16979
رزمایش دفاع بیولوژیک

نصر: ویروس کرونا بیش از هر زمان دیگری گریبان گیر ما شده است و حالا آذربایجان شرقی دارد یکی یکی رکود استان های درگیر با کرونا را جابجا می کند!

بخش عمده ای از مردم در کنار هم قرار گرفته اند تا ویروس کرونا را شکست بدهند، اما برای این موفقیت، لازم است مدیران ارشد استان هم در کنار مردم قرار بگیرند و با تعطیلی همه مراکز خرید به جز داروخانه ها و فروشندگان مواد غذایی و بهداشتی و نیز قرنطینه استان و بخصوص شهر تبریز به پایان دادن به همه گیری ویروس کرونا کمک شایانی کنند.
همین چند روز اخیر بود که آقای استاندار اعلام کرد آذربایجان شرقی در ایام نوروز پذیرای مسافران نخواهد بود، اما متاسفانه در عمل هیچ اتفاق و ممانعتی تا کنون به عمل نیامده و علاوه بر این که هتل های استان پذیرش مسافر دارند، در مبادی ورودی تبریز و استان هم هیچ محدودیتی اعمال نشده است و مسافران شمال راهی آذربایجان شده اند؛ در بسیاری از نقاط همان تب سنجی تشریفاتی هم انجام نمی شود!
مجموعه مدیران استان بدانند مردم چندین و چند قدم از آن ها جلوترند و عملکردها را خوب می بینند و قضاوت می کنند؛ امروز یک برهه تاریخی است و کسانی که مسئولیت دارند باید دوش های خود را سنگین تر از همیشه احساس کنند...
امروز قرنطینه آذربایجان شرقی و تبریز یک مطالبه جدی و ضروری است و دولت باید به این مهم فارغ از هر ملاحظه ای توجه کند و آن را اجرایی کند، هیچ ملاحظه ای ارجح تر از جان شهروندان نیست.
چندی پیش پس از مصاحبه سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح درباره خلوت کردن خیابان ها، شایعه شده بود که قرار است برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا حکومت نظامی اعلام شود، به عنوان یک خبرنگار برایم بررسی واکنش مردم به چنین اتفاقی جالب بود و جالب تر این بود که اکثر کسانی که این شایعه را شنیده بودند، علی رغم محدودیت های سنگینی که اجرای چنین چیزی ایجاد می کرد، از آن استقبال می کردند، چون آن را در راستای حفظ سلامت مردم ضروری می دانستند.
اکثریت مردم اهمیت موضوع را می دانند و اگر دولت تصمیمات درستی برای مقابله با بحران کرونا بگیرد با آن همراهی خواهند کرد؛ قبول کنیم همیشه عده ای هستند که با خواهش و تمنا خواست عموم جامعه را قبول نخواهد کرد و لازم است دولت و مجموعه تصمیم گیران، مقررات سختگیرانه تری برای مجاب کردن افراد بی توجه به همراهی کردن با خواسته اکثریت مردم اعمال کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز دو هفته پیش درخواست قرنطینه تبریز را به ستاد مقابله با کرونای استان اعلام کرده است؛ می دانیم وضعیت قرمز است، اما این همه اهمال کاری در قرنطینه کردن تبریز و آذربایجان شرقی برای چیست را نمی دانیم!
محمد سهرابی
انتهای پیام/

پژوهشیار