مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد:

سفر مجازی به جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی

1398/12/28 - 10:00 - کد خبر: 16868
گردشگری

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از امکان بهره مندی مجازی از ظرفیت‌های گردشگری استان خبر داد.

به گزارش نصر، مرتضی آبدار امروز صبح در جلسه مدیران این اداره کل اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی کشور به دنبال شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت انجام هرگونه سفر در سطح کشور، سفر مجازی به جاذبه‌های گردشگری و تاریخی یکی از مناسب‌ترین روش‌هایی است که به وسیله آن مردم می‌توانند با جاذبه‌های مختلف به طور کامل آشنا و برنامه سفر خود را پس از گذر از این بحران معین کنند.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و امکان‌هایی نظیر آپارات و پیام رسان های فعال موجود به معرفی جاذبه‌های فاخر تاریخی و گردشگری خود پرداخته که علاقه‌مندان می‌توانند طی ایام در خانه ماندن در نوروز، سفری مجازی را در آذربایجان شرقی تجربه کنند و با فرهنگ، تاریخ، صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری این استان بیش از پیش آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه گفت: هموطنان می‌توانند با نصب نرم افزار گردشگری که با همکاری این اداره کل و بخش خصوصی طراحی و اجرا شده است، با ۲۰۰ مسیر طبیعت گردی و ۵۲ روستای هدف گردشگری آذربایجان شرقی آشنا شده و مقاصد سفر آینده خود به آذربایجان شرقی را از این طریق انتخاب کنند.

آبدار در خاتمه ضمن تقدیر از مشارکت مردم در رعایت اصول بهداشتی و تعویق سفرها، اظهار داشت: با توجه به اینکه گذر از این بحران تنها با قطع زنجیره انتقال نتیجه خواهد، امیدواریم در خانه ماندن در نوروز به جد از سوی مردم رعایت شود تا این برهه حساس را با کمترین مشکلات پشت سر بگذاریم.
انتهای پیام/

پژوهشیار