ارشد نظامی ارتش در آذربایجان شرقی و اردبیل تاکید کرد؛

آماده باش صد درصدی ارتش برای مقابله با ویروس کرونا/ آمادگی کنترل ورودی و خروجی شهرها را داریم/ هر ماموریتی را برای ریشه کنی ویروس کرونا اجرا می کنیم

1398/12/25 - 19:41 - کد خبر: 16680
رزمایش دفاع بیولوژیک

نصر: فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه نزاجا گفت: همه یگان های ش.م.هـ و بهداشت و درمان و نیز سایر یگان های ارتش در آمادگی صد درصدی به سر می برند تا بتوانند به وظیفه خود در قبال حفظ جان مردم عزیز به خوبی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار نصر، امیر سرتیپ دوم ستاد عیسی میرزایی ظهر امروز در حاشیه رزمایش دفاع بیولوژیکی یگان های ش.م.هـ و بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از تایید اولین مورد مثبت کویید-19 در کشور، به سرعت قرارگاه پدافند زیستی را در سطح نیروهای چهارگانه ارتش ایجاد کرد تا در حوزه درون سازمانی مانع از شیوع این ویروس در بین کارکنان ارتش شود.
 
وی افزود: در همین راستا همه اماکن ارتش روزانه حداقل دو بار ضدعفونی شده و همه کارکنان به طور مداوم تحت کنترل پزشکان و کادر درمان یگان های مختلف ارتش قرار می گیرند تا در صورت مشاهده مورد مشکوک به سرعت جهت درمان و جلوگیری از سرایت بیماری به دیگران اقدام شود.
 
این مقام ارشد نظامی در ادامه از تشکیل قرارگاه جهادی مقابله با ویروس کرونا در ارتش خبر داد و گفت: به دنبال دستور فرماندهی کل قوا جهت استفاده از ظرفیت های نیروهای مسلح برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، قرارگاه جهادی مقابله با ویروس کرونا در ستاد ارتش تشکیل و در سراسر کشور 5 قرارگاه فرعی نیز تشکیل شد تا سازماندهی های لازم برای ایفای نقش ارتش در کنترل شیوع ویروس کرونا انجام شود.
 

امیر سرتیپ دوم میرزایی ادامه داد: هدف از تشکیل این قرارگاه، پشتیبانی استان های درگیر با ویروس کروناست و ما در کنار مسئولان استان ها هستیم تا با استفاده از تجهیزات و نفرات ارتش بخصوص در یگان های ش.م.هـ و بهداشت و درمان، از شیوع بیشتر این ویروس منحوس جلوگیری به عمل آید.
 
وی تاکید کرد: همه یگان های ش.م.هـ و بهداشت و درمان و نیز سایر یگان های ارتش در آمادگی صد درصدی به سر می برند تا بتوانند به وظیفه خود در قبال حفظ جان مردم عزیز به خوبی عمل کنند.
 
فرمانده لشکر 21 حمزه آذربایجان اظهار کرد: یگان های مختلف ارتش تا کنون چندین بار به درخواست ستاد بحران و فرمانداری های شهرستان های مختلف استان اردبیل و آذربایجان شرقی اقدام به ضدعفونی معابر و اماکن عمومی شهرهای مختلف کرده اند و این روند همچنان و با قدرت بیشتری تا ریشه کنی کرونا ویروس ادامه خواهد داشت.
 

امیر میرزایی گفت: امروز رزمایش دفاع بیولوژیک ارتش با هدف نمایش آمادگی حداکثری نیروهای ارتش برای مقابله با ویروس کرونا و دلگرمی مردم عزیز انجام شد و طی این رزمایش مناطق وسیعی از کلان شهر تبریز توسط تجهیزات سنگین و سبک ارتش ضدعفونی و گندزدایی شد.
 
وی در ادامه در خصوص دیگر ماموریت های محوله به قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا ارتش، افزود: ما آماده اجرای هر ماموریت لازم برای ریشه کنی ویروس کرونا هستیم و در این خصوص قرارگاه مرکزی دستورات را ابلاغ می کند و همچنین ما آماده ایم در صورتی که استانداری از ما درخواست کند، کنترل ورودی و خروجی شهرها را انجام دهیم و در این خصوص از همه امکانات ارتش برای ایجاد ایستگاه های رفع آلودگی و ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی سیار در سطح شهرهای مختلف استفاده خواهیم کرد.
 
 
ارشد نظامی ارتش در آذربایجان شرقی و اردبیل از آمادگی کامل بیمارستان منطقه ای ارتش در تبریز خبر داد و گفت: بیمارستان امام علی (ع) همه تدابیر لازم برای درمان افراد مبتلا به ویروس کرونا را انجام داده و این بیمارستان همه تجهیزات حفاظتی پرسنل خود و بیماران را خودش تولید می کند و ما آماده ایم در صورت نیاز این تجهیزات را به دیگر بیمارستان های درگیر نیز ارائه کنیم.
 
امیر سرتیپ دوم میرزایی تاکید کرد: همه امکانات ارتش را در اختیار مردم قرار داده ایم تا روزی که این ویروس منحوس ریشه کن شود، در کنار مردم عزیز خواهیم ماند.
 

وی درباره توصیه به مردم جهت پیشگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا، گفت: اصل کار مردم هستند، اگر مردم پای کار باشند و به توصیه های متخصصان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا عمل کنند و در خانه بمانند، چرخه انتقال ویروس قطع و این بیماری به زودی کنترل خواهد شد.
 
وی در پاسخ به سوالی در مورد اقدام ارتش برای خلوت کردن خیابان ها و معابر عمومی از تجمعات، تاکید کرد: هنوز دستوری برای خلوت کردن امکان تجمعی و عمومی شهرها به ما ابلاغ نشده است و ما آمادگی اجرای هر ابلاغی برای ریشه کن کردن ویروس کرونا را داریم.
 
انتهای پیام/
 

پژوهشیار