رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال غرب کشور:

همه توانم را برای توسعه مراودات بین المللی تبریز به کار گرفتم

1398/02/29 - 16:06 - کد خبر: 1667
اسماعیل بابایی راغب

نصر: رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال غرب کشور گفت : در دوره مسوولیتم درتبریز همه توانم را برای توسعه مناسبات بین المللی این کهن شهر به کار گرفتم .

به گزارش نصر ، "اسماعیل بابایی راغب"در آیین خداحافظی خود در جمع مدیران آذربایجان شرقی افزود : با پیگیری های مسوولانه طی این مدت 400 هیات خارجی به تبریز آمده و در نشست با مدیران محلی و فعالان تجاری و اقتصادی آذربایجان شرقی زمینه های همکاری های مورد علاقه طرفین را بررسی کردند.

وی ادامه داد : حضور هیات های خارجی در تبریزحاکی ازظرفیت و بسترهای مناسب برای توسعه همکاری های اقتصادی و ارتباطات بین المللی است که لازم است همواره مورد توجه قرار گیرد.

بابایی گفت :  خدمت در تبریز و درکنار مردم آذربایجان توفیق بزرگی بودکه خداوند سبحان نصیبم کرد و ممنون هستم که مردم این خطه همواره مرا یاری کردند.

او اضافه کرد : طی 28 سال خدمتم در وزارت امور خارجه، بهترین تجربیات و خاطراتم در تبریز رقم خورده و من قدردان محبت های مردم تبریز و آذربایجان هستم.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال غرب کشور از حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم  نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز به عنوان شخصیتی سازنده یاد کرد و نقش وی در تحکیم وحدت و همدلی بین مدیران و موفقیت های استان را ستود.

وی گفت: حاج آقای آل هاشم به عنوان یک چهره ملی همواره در کنار مدیران استان بوده و حضور ایشان در استان نعمت بزرگی است که باید همواره ارج گذاشته شود.

بابایی در ادامه از تعامل خوب با مسوولان ومدیران محلی سخن گفت و افزود : اگر توفیق و موفقیتی در دوره خدمتم در تبریز حاصل شده همه با همکاری ،‌همدلی و همراهی شما بوده است.

وی با اشاره به شایستگی و ظرفیت های تاریخی و فرهنگی تبریز گفت : ما در هر مسوولیت و هر کجا باشیم برای توسعه مراودات بین المللی و ارتقاء جایگاه شایسته این شهر کهن تلاش خواهیم کرد.

بابایی در پایان بار دیگر از مراحم و محبت های مردم میهمان نواز تبریز قدردانی کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تقدیر از تلاش های بابایی در دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمالغرب کشور، گفت: آقای بابایی نماینده وزارت امورخارجه در شمالغرب کشور با توان و تجربه موفق دیپلماتیک در دوران خدمت خود در استان و تبریز منشاء اثرات بسیار خوب و دستاوردهای چشمگیر در این منطقه بوده و در توسعه مناسبات استانی با کشورهای مختلف بویژه حوزه cis و همسایگان کارنامه درخشانی داشته است.
حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: اهتمام ویژه آقای بابایی به تعامل با مدیران ارشد استان، بخش خصوصی و سرمایه گذاران حوزه های مختلف و نقش آفرینی در ایجاد ارتباطات بین بخشی با کشورهای همسایه و همچنین تعامل بسیار عالی و ارائه مشورت های دقیق و کارشناسی به اینحانب از فعالیت های چشمگیر این دیپلمات پر توان است که قابل تقدیر و قدردانی است.
اسماعیل بابایی راغب که از 28 ماه قبل به عنوان رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه درشمال غرب کشور بهمرکزیت تبریزحضورداشت به تازگی به عنوان سرکنسول جمهوری ایران در  فرانکفورت آلمان منصوب شده است.

ناظران سیاسی دوره فعالیت وی درتبریز را یکی از دوره های درخشان این دفتر ارزیابی می کنندکه طی آن مناسبات استان های شمال غرب کشور با طرف های خارجی به ویژه کشورهای همسایه به طور فزاینده افزایش یافت و فصل جدیدی در مبادلات تجاری و اقتصادی این مناطق با خارج آغاز شد.

در این مدت با تدبیر و پیگیری های مسوولانه وی صدها هیات خارجی به ویژه در حوزه های تجاری و اقتصادی به تبریز آمده و در نشست با مسوولان و فعالان تجاری و صنعتی محلی قرارداد و تقاهم نامه های همکاری منعقد کردند.

انتهای پیام/

پژوهشیار