رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی؛

حضور حداقلی در محضرهای عقد آذربایجان‌غربی الزامی شد

1398/12/25 - 10:15 - کد خبر: 16606
جواد آقازاده

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای پیشگیری از بیماری کرونا، مراسم عقد باید با حضور حداقل افراد در دفاتر ازدواج استان برگزار شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، جواد آقازاده امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: این تصمیم با توجه به گسترش پیشرونده بیماری کرونا و پتانسیل بالای انتقال عامل بیماری در فضاهای پر تجمع و شلوغ اتخاذ شده‌است.

وی اضافه کرد: با توجه به مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا، در صورت رعایت‌نکردن این موضوع از سوی دفاتر، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: همچنین برای جلوگیری از انتشار بیماری، به کارمندان عضو خانواده بیمار مبتلا به کرونا برای حضور نداشتن در محل کار مرخصی استعلاجی در نظر گرفته خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین برای افرادی که کار کارگری انجام می‌دهند و درآمدشان از این طریق است، سازمان تامین اجتماعی مکلف شد نسبت به تامین این افراد به هر شکل ممکن اقدام کند.

بنا به این گزارش، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۶۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز تاکنون نتیجه ۱۹۳ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، هفت نفر جان خود را از دست داده‌اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار