فرمانده سپاه عاشورا خبر داد:

تشکیل قرارگاه بسیج ملی مبارزه با کرونا در آذربایجان‌شرقی

1398/12/24 - 16:15 - کد خبر: 16580
سردار عابدین خرم

نصر: فرمانده سپاه عاشورا از تشکیل قرارگاه بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این قرارگاه و اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، قطع چرخه بیماری بین افراد مبتلا و سالم است و در جریان آن، تمام افراد با هماهنگی مراکز سلامت و پایگاه‌های مقاومت بسیج غربال‌گری خواهند شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سردار عابدین خرم امروز در نشست استانی مقالبه با کرونا با بیان اینکه ۳۲ هزار نفر در اجرای این طرح مشارکت می‌کنند، افزود: در مرحله اول، هشت هزار نفر در حال آموزش هستند که بعد از اتمام دوره آموزشی، در مراکز سلامت مستقر خواهند شد و از طریق ارتباط تلفنی، همه جمعیت مناطق تحت پوشش مراکز را از نظر علایم بیماری، غربال‌گری خواهند کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه آخرین آمار مبتلایان قطعی به کرونا را در استان، ۳۳۸ نفر و تعداد فوت‌شدگان را ۲۷ نفر اعلام کرد و گفت: شهر تبریز بیشترین تعداد مبتلایان و شهرهای میانه، سراب و شبستر به تناسب جمعیت بیشترین درصد مبتلایان را دارند.
 
محمدحسین صومی با بیان اینکه میانگین سنی مبتلایان قطعی در استان، ۵۷ سال و فوت‌شدگان، ۶۶ سال است، افزود: در روزهای گذشته، تست کرونای ۱۲ نفر از پزشکان و پرستاران استان نیز مثبت شده است که خوشبختانه با وضعیت عمومی خوبی در خانه‌های خود تحت مراقبت هستند.

قرارگاه بسیج ملی مبارزه با کرونا در حالی در کشور شکل گرفته است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم از طریق سامانه salamat.gov.ir غربالگری مبتلایان به این ویروس را آغاز کرده است و شهروندان با مراجعه به این سامانه و تکمیل اطلاعات خواسته شده گام بلندی در ارتقاء سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا برمی دارند.
انتهای پیام/

پژوهشیار