مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی خبر داد:

کاهش بیش از ۴۰ درصدی پروازهای فرودگاه تبریز به مشهد

1398/12/24 - 09:00 - کد خبر: 16509
رامین آذری

نصر: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: تمامی پروازهای فرودگاه بین‌المللی تبریز به مقصد مشهد و سایر شهرها و خارج کشور بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، رامین آذری، دیروز در گفت و گویی با اشاره به اینکه کاهش پروازهای تنها مربوط به فرودگاه تبریز و ایران نیست، بلکه در کل دنیا این وضعیت وجود دارد، افزود: در برخی روزها این کاهش به بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد نیز می رسد.

وی در پاسخ به انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر اینکه پروازهای فرودگاه تبریز به مشهد همچنان ادامه دارد در حالی که پرواز هواپیماها در سایر فرودگاه های کشور به این شهر ممنوع شده است، اظهار داشت: این خبر صحیح نیست، زیرا در ایران پرواز هواپیماها در هیچ مسیر داخلی ممنوع نشده، ولی تعداد آن ها کم شده و پروازها با اتخاذ تمهیدات لازم در حال انجام است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی با اشاره به دایر بودن پرواز از فرودگاه های دیگر شهرهای کشور به مشهد گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور روزانه دو تا سه پرواز از فرودگاه تبریز به مشهد انجام می شد که با شیوع این بیماری تعداد آن ها به یک مورد رسیده و امروز جمعه نیز تنها یک پرواز در این مسیر انجام شده است و می توان تعداد پروازها را حتی در سایت فرودگاه های تبریز و مشهد مشاهده کرد.

آذری با اشاره به اینکه قبلا تعداد پروازهای روزانه فرودگاه تبریز به تهران نیز ۱۳ مورد بود ولی الان تعداد آن ها به چهار پرواز رسیده است، ادامه داد: از پنج اسفند تاکنون پروازی از فرودگاه تبریز به رشت انجام نشده است. 

وی یادآوری کرد: در تمامی پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی تبریز، کارشناسان و ماموران بهداشت مستقر بوده و تمامی مسافران را از نظر سلامتی کنترل می کنند و از ورود هر فرد مشکوک به بیماری به پرواز جلوگیری می شود.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: روزانه سه بار کل ترمینال فرودگاه تبریز کاملا ضدعفونی می شود و هر روز ماسک و دستکش و اقلام ضدعفونی در بین تمامی پرسنلی که با مسافران ارتباط دارند، توزیع می شود.

آذری با بیان اینکه سلامتی مردم برای ما مهم است و پروازها با تمهیدات خاص انجام می شود، افزود: همچنین کلیه ساختمان ها، اماکن و دستگاه های فرودگاهی در داخل هواپیما، فرودگاه، ترمینال و اتوبوس روزانه در چندین مرحله ضدعفونی می شوند.
انتهای پیام/

پژوهشیار