در دشت باستانی الم‍پیا؛

روزنه امید برای رستگاری از کووید-۱۹؛ مشعل المپیک ۲۰۲۰ برافروخته شد

1398/12/22 - 17:10 - کد خبر: 16488
مشعل

نصر: مشعل المپیک توکیو با تلالو انوار طلایی خورشید در منطقه باستانی المپیا و در مراسمی جمع و جور متاثر از شیوع ویروس کرونا و پشت درهای بسته روشن شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، «سانتی یورگیو» بازیگر یونانی در نقش راهبه‌ای والامقام با استفاده از آینه‌ای مقعر و مخصوص، مشعل المپیک را در المپیا روشن کرد و سپس آن را به دست «انا کوراکاکی» قهرمان یونانی تیراندازی المپیک سپرد تا نخستین زن آغازگر تور مشعل المپیک لقب بگیرد.

کوراکاکی در ادامه مشعل «میزوکی نوگوچی» دونده ژاپنی و قهرمان دو ماراتن در المپیک ۲۰۰۴ را روشن کرد. مشعل المپیک پس از پشت سر گذاشتن یک تور هفت روزه، ۱۹ مارس به سازمان‌دهندگان بازی‌های توکیو در آتن تحویل داده خواهد شد.

سازمان‌دهندگان المپیک توکیو و کمیته بین‌المللی المپیک مصرانه خواستار برگزاری این تورنمنت طبق برنامه قبلی (۲۴ جولای تا ۹ آگوست) هستند و این در حالی است که گمانه‌زنی‌ها در خصوص تعویق یا لغو این رویداد بزرگ به دلیل شیوع سریع کرونا شدت گرفته است.

«توماس باخ» رییس کمیته بین‌المللی المپیک در این مراسم گفت: در فاصله ۱۹ هفته تا آغاز مراسم افتتاحیه بازی‌ها ما با اقدامات چشمگیر و قابل توجه بسیاری از نهادهای سرتاسر جهان در راستای تهدید شیوع کرونا، قوت قلب گرفته و نسبت به تعهد خود مصمم شده‌ایم.

این مراسم برای نخستین بار از سال ۱۹۸۴ تاکنون بدون حضور تماشاگر و تنها با شرکت تعداد انگشت شماری از مقامات در نزدیکی معبد هِرا برگزار می‌شد.
سازمان بهداشت جهانی برای اولین بار از زمان آغاز شیوع کرونا، کووید-۱۹ را یک بیماری همه‌گیر اعلام کرد و کشورهای بیشتری را بر آن داشت تا تدابیر شدیدی را در مواجهه با آن اتخاذ کنند.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا تمامی سفرها را از اروپا به خاک آمریکا به غیر از بریتانیا به مدت ۳۰ روز تعلیق کرد؛ دستوری که از فردا (جمعه) اجرایی خواهد شد.

این در حالی است که ایتالیا که در بین کشورهای اروپایی متحمل بیشترین خسارت ناشی از کرونا شده است، قوانین مربوط به قرنطینه شهرهای خود را سفت و سخت‌تر به اجرا درآورده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار