رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه؛

غرفه‌های جمع‌آوری پسماند خشک در ارومیه تعطیل شد

1398/12/21 - 16:45 - کد خبر: 16379
پسماند خشک

نصر: رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: به منظور پیشگیری از بیماری کرونا، غرفه‌های جمع‌آوری پسماند خشک در این شهر تعطیل شده و پسماند خشک تا اطلاع ثانوی تحویل گرفته نمی‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، احد یوسفی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: از شهروندان تقاضا داریم تا ریشه‌کن شدن بیماری کرونا، زباله‌های خشک و تر خود را در یک کیسه و راس ساعت در جلو درب منازل قرار دهند تا ماموران زباله‌ها را به محل دفن منتقل کنند.

وی اضافه کرد: شهروندان به منظور سهولت کار پاکبانان و کاهش خطر، زباله‌های تر خود را آبگیری و زباله‌های خشک را فشرده سازی کنند و در یک کیسه سالم قرار دهند.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه بیان کرد: به شرکتی که مسئول جمع‌آوری پسماندهای خشک از سطح شهر بود، ابلاغ شده که از مراجعه به درب منازل شهروندان جهت حفظ سلامتی‌شان اجتناب کند.

یوسفی گفت: تمام زباله‌های سطح شهر ارومیه به صورت مستقیم دفع می‌شود.
بنا به این گزارش، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۹ هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۳۵۴ نفر جان خود را از دست داده و دو هزار و ۹۵۹ نفر بهبود یافته‌اند.
تاکنون در آذربایجان‌غربی ۱۰۰ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، چهار نفر جان خود را از دست داده‌اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار