در پی شیوع کرونا ویروس/

کشف ۱.۵ میلیون لیتر ماده ضد عفونی کننده و دستگیری ۴۰ نفر در آذربایجان شرقی

1398/12/19 - 14:41 - کد خبر: 16167
احتکار

نصر: جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از کشف یک ونیم میلیون لیتر ماده ضد عفونی کننده و دستگیری ۴۰ نفر سودجو در استان خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، سردار علی محمدی در این خصوص اظهار کرد: به دنبال نگرانی‌های ایجاد شده از شیوع کرونا، پلیس استان در اجرای طرح مبارزه با محتکران مقدار یک ونیم میلیون لیتر مواد ضد عفونی کننده و ۵۶ هزار جفت دستکش، بیش از هفت هزار ماسک و بیش از سه هزار لیتر الکل از سودجویان کشف کرده است.
وی با بیان این‌که ۴۰ نفر در این رابطه دستگیر شده است، افزود: شهروندان می‌توانند هر گونه گزارش خود از اقدامات مجرمانه و احتکار را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف80 هزار دستکش لاتکس احتکار شده در جلفا
فرمانده انتظامی شهرستان جلفا نیز از کشف 80 هزار دستکش لاتکس به ارزش دو میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ یداله جهان آراء در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت خبر مبنی بر احتکار مقادیر زیادی دستکش لاتکس توسط افرادی در یک واحد منزل مسکونی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: با انجام اقدامات پلیسی مشخص شد که این افراد با سوء استفاده از شرایط موجود جامعه و فشار روانی ایجاد شده در سطح شهر، مقادیر قابل توجهی از دستکش را در منزلش دپو و قصد سوداگری در بازار دستکش و عرضه آن با قیمت چند برابر به داروخانه‌ها و افراد متقاضی در روزهای پیش رو دارند.
وی افزود: با شناسایی محل انبار ماسک‌های احتکار شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی، در بازرسی از محل مورد نظر تعداد 80 هزار دستکش لاتکس احتکار شده کشف شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس آذربایجان شرقی، سرهنگ جهان آراء با بیان این‌که برابر اعلام کارشناسان امر ارزش ریالی دستکش های کشف شده دو میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این راستا یک نفر متهم دستگیر شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار