خبر/

کرونا و ترمینال مسافربری نیمه تعطیل زنجان

1398/12/19 - 15:00 - کد خبر: 16163
اتوبوس، ترمینال، پایانه مسافربری

نصر: با شیوع بیماری کرونا و کاهش ۵۰ درصدی سرویس‌های مسافربری، در زمان حاضر ترمینال مسافربری زنجان به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

به ذگزارش نصر به نقل از ایرنا، سالانه همزمان با فرارسیدن نوروز و استقبال مردم برای سفر و انجام دید و بازدیدها، مسافران از اسفندماه بلیت های سفر خود را رزرو می کردند.

ترمینال‌های پایان و آغاز سال با مسافران چمدان به دست حال و هوای خاصی داشت و وقتی وارد محوطه این پایانه ها می شدی صدای شوفرها و شاگرد راننده ها را می شنیدی که با صدای بلند شهر مقصد خود را برای جمع کردن مسافر فریاد می زدند.

اما امسال، با شیوع ویروس کرونا نه صدایی از شوفرها و مسافران چمدان به دست هست و نه شور و حال و پویایی در ترمینال‌ها مشاهده می شود این محل ها هم اکنون تقریبا خالی از مسافر بوده و در سکوت فرورفته است.

 
۵۰ درصد از سرویس‌های سفر کاهش یافته است
مسؤول انجمن های مسافربری بین شهری زنجان اظهار داشت: هم اکنون همه سفرها برای شهرهای دیگر به خصوص قم و شهرهای شمالی از زنجان و برعکس ممنوع شده است.

حسن امیریان افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و هشدارهای داده شده هم اکنون تعداد سرویس ها به ۵۰ درصد کاهش رسیده است.
وی تاکید کرد: قبل از شیوع این بیماری روزانه ۵۰ دستگاه اتوبوس از زنجان به تهران اعزام و این تعداد مجدد تهران به زنجان مسافران را جابجا می کردند.

مسئول انجمن های مسافربری بین شهری زنجان گفت: در حال حاضر این تعداد به ۱۵ مورد کاهش یافته است.
امیریان با بیان اینکه برخی از این اتوبوس ها از زنجان به اصفهان و یا دیگر شهرها با پنج تا ۱۰ مسافر تردد می کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از رانندگان با اتوبوس های استیجاری کار می کنند و تنها منبع درآمد انها از همین راه است، مسافر جابجا می کنند.


تعداد سفرها از زنجان ۱۶ درصد کاهش یافت
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان نیز گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان یازدهمین روز از اسفندماه جاری، ۱۹۱ هزار و ۸۴ مورد سفر یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۷۰۶ مسافر جابجا شده است.

علی مدقالچی یادآوری کرد: از اول تا ۱۱ بهمن در استان زنجان ۵۲ هزار و ۵۸ مسافر در قالب هشت هزار و ۱۴۵ فقره سفر جابجا شده اند.
به گفته وی، در این بازه زمانی در اسفند ماه، ۴۴ هزار و ۶۶۴ مسافر در قالب ۶ هزار و ۸۱۰ سفر جابجا شده اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت:  تعداد سفرها ۱۶ درصد و مسافر نیز ۱۴ درصد به واسطه شیوع کرونا کاهش یافته است.
مدقالچی، تعداد راننده‌های مسافربری برون شهری استان زنجان را ۲ هزار و ۳۰۵ نفر بیان کرد.
وی اضافه کرد: این استان ۴۰ شرکت مسافربری با ۱۵۷ دستگاه اتوبوس و ۴۶۹ دستگاه سواری دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: از مجموع ۵۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان تاکنون ۲۶ نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و چهار نفر نیز جان خود را از دست دادند.
انتهای پیام/

پژوهشیار