رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان؛

شمار مبتلایان به بیماری کرونا در زنجان به هفت نفر رسید

1398/12/15 - 09:30 - کد خبر: 15927
ویروس کرونا

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان شمار موارد مثبت تست آزمایشگاهی کرونا در این استان را تا اکنون هفت نفر اعلام کرد و گفت: از هم استانی ها تقاضا داریم بیش از گذشته به این بیماری حساس باشند و رعایت نکات بهداشتی اعلام شده را در اولویت قرار دهند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، پرویز قزلباش امروز در گفت و گو با خبرنگار نسبت به شیوع بیماری کرونا در مراکز تجمعی از قبیل حضور مردم در بازار و مکان های مختلف هشدار داد و افزود: وجود ارتباطات فردی خطر جدی برای انتقال ویروس به شمار می رود و توصیه بر این است که از سفرهای غیر ضروری اجتناب شود.
وی اضافه کرد: با وجود بروز بیماری کرونا در ایران هم استانی ها در رعایت نکات و اطلاعیه های پیشگیرانه بیماری کرونا عملکرد خوب و مثبتی داشته‌اند.

این مسؤول ادامه داد: رعایت نکات بهداشتی اعلام شده برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا که از روش های مختلفی به اقشار مختلف مردم اطلاع رسانی شده، به طور قطع به کنترل و مدیریت منتهی  شده و از همه مهمتر سلامت آنان را به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود که شمار مبتلایان به بیماری کرونا در این استان نیز روند افزایشی داشته باشد، هر چند تا به امروز موج کرونا به خوبی مدیریت شده که تحقق این مهم نیز به دلیل همکاری های صمیمانه و آگاهانه مردم بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: وقتی بیمار کرونایی به طور قطع مثبت تشخیص داده می شود علل این موضوع و حتی ارتباطات انجام گرفته و خانواده افراد هدف، مورد پایش و بررسی قرار می گیرند تا اطلاعات بیشتری حاصل شود.

قزلباش از هم استانی ها خواست، اطلاعات و آمار ارائه شده را از کانال های رسمی و مورد اطمینان دنبال کنند.
به گفته کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در بازه زمانی ظهر ۱۳ تا ظهر ۱۴ اسفند ۵۸۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که شامل ۲۵۳ نفر در تهران، ۳۵ نفر در گیلان، ۹ نفر در مازندران، ۸ نفر در سمنان، ۹ نفر در گلستان، ۹ نفر در آذربایجان شرقی، ۴ نفر در کردستان، ۱۵ نفر در کرمانشاه، ۷ نفر در ایلام، ۵ نفر در لرستان، ۲۷ نفر در خوزستان، ۱۴ نفر در فارس، ۶ نفر در زنجان، ۸ نفر در مرکزی، ۲۵ نفر در قزوین، ۱۹ نفر در البرز، ۱۰۱ نفر در قم، یک نفر در چهارمحال و بختیاری، ۱۴ نفر در کرمان، ۸ نفر در سیستان و بلوچستان، ۸ نفر در خراسان رضوی و یک نفر در خراسان شمالی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار