مدیر دفتر منطقه مدیترانه سازمان بهداشت جهانی؛

ایران می‌تواند سطح دانش جهانی در مواجهه با کرونا را بالا ببرد

1398/12/14 - 16:36 - کد خبر: 15917
سازمان بهداشت جهانی

نصر: مدیر دفتر منطقه مدیترانه سازمان بهداشت جهانی با اشاره به پیشرفت‌های زیاد ایران در مواجهه با کرونا گفت: ایران می‌تواند سطح دانش جهانی در مواجهه با کرونا را بالا ببرد.

به گزارش نصر به نقل از مهر، ریچارد برنان مدیر دفتر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در منطقه مدیترانه در جریان نشست مشترک با مدیران شهری شهرداری تهران که در خصوص مقابله با ویروس کرونا که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، گفت: این دومین سفر من به ایران است و در این سفرها دیدم که مدیریت بحران در ایران قوی است و این قدرت به شما کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به سیل بزرگ در ایران در ابتدای سال اخیر اظهار داشت: در همان ایام هم گفتیم که شما عملکردتان در مقابله این سیل خیلی قوی بوده است.
مدیر دفتر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در منطقه مدیترانه با بیان اینکه ما می‌دانیم که سیل چگونه شکل می‌گیرد و چگونه آسیب می‌زند ابراز داشت: مقابله با سیل راه مشخصی دارد اما در خصوص ویروس‌ها این اطلاعات را به درستی نداریم. و چیزی که ما را دلگرم می‌کند این است که مشاهده کردیم که ایران در فرودگاه‌های خودش پایش‌های مهمی را انجام می‌دهد و نشان دهنده آن است که مدیران ایران به موضوع کنترل شیوع این بیماری توجه دارند.
وی با اشاره به اینکه ما امروز با یک بیماری جدید مواجه هستیم اما همه دست به دست هم می‌دهیم تا گروه‌های آسیب‌پذیر را شناسایی کنیم و به آنها خدمت‌رسانی کنیم، ادامه داد: هدف دوم ما این است که با کنش‌گران اجتماعی اقدام به در اختیار قرار دادن تجربیات جهانی به همه مردم کنیم زیرا این ویروس جدید است و این مراودات باعث می‌شود تا تجربیات گسترش یابد.
برنان خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که همان‌قدر که ما می‌توانیم به شما تجربیاتی را منتقل کنیم شما هم می‌توانید دانش ما را در سطح جهانی در مواجهه با این ویروس بالا ببرید.
مدیر دفتر منطقه مدیترانه سازمان بهداشت جهانی گفت: فکر می‌کنم که شما پیشرفت‌های زیادی در مواجهه با این ویروس داشته‌اید و بخش‌های مختلف جامعه ایران با این ویروس درگیر شده‌اند و این اتفاقاً خوب است که همه درگیر مقابله با این ویروس شده‌اند.
وی ادامه داد: امروز به آزمایشگاه‌های تشخیص ویروس رفتیم زیرا تشخیص به موقع این ویروس اهمیت بالایی دارد و جالب است که ایران به این سرعت توانسته آزمایشگاه‌هایش را تکمیل و مجهز کند.
ریچارد برنان گفت: ما فکر می‌کنیم کاری که شما می‌توانید انجام بدهید این است که کسی اگر مریض شد منتظر چیزی نماند و سریع خودش را به مراکز درمانی برساند زیرا در غیر این صورت بیماری حاد می‌شود.
وی افزود: باید به سرعت افراد مرتبط با بیماران هم قرنطینه شود زیرا یک فرد بیمار حاضر است خود را به مراکز درمانی برساند اما شاید اطرافیانش که علائمی ندارند این کار را نکرده و بروند داخل خیابان و محل کارشان.
مدیر دفتر منطقه مدیترانه سازمان بهداشت جهانی گفت: تامین اقلام و تجهیزات درمانی و مراقبتی موضوع بسیار مهمی است و باید ایران بر روی رساندن اقدامات درمانی به بیماران متمرکز شود تا افراد به سرعت در چرخه درمان قرار بگیرند.
وی افزود تاخیر ورود کرونا به ایران در حدود ۵۰ روز موضوع مهمی است و باید به این موضوع توجه کرد و از تجربیات ایران در این حوزه استفاده کنیم تا در سایر نقاط جهان هم به موفقیت برسیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار