مدیرکل دامپزشکی استان زنجان؛

مردم از خرید مرغ قطعه بندی شده خودداری کنند

1398/12/14 - 13:15 - کد خبر: 15889
مرغ

نصر: مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: شهروندان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از قطعه بندی گوشت گرم مرغ در واحدهای عرضه خودداری و آن را به صوت بسته بندی و پلمب شده خریداری کنند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمدباقر حاج کاظمی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: بیماری کرونا مشترک بین انسان و دام و برعکس نیست و این بیماری از دامی به انسان و یا انسان به دام منتقل نمی شود و این مساله در هیچ مستند علمی در هیچ جای دنیا اثبات نشده است.

وی تاکید کرد: ماهی، گوشت قرمز و مرغ به صورت اولیه پاک هستند و این فرآورده های دامی در مرحله نخست پاک بوده و ناقل ویروس کرونا نیست اما ممکن است در مرحله ای ویروس وارد این فرآورده ها شود که این مرحله قطعه بندی مرغ در واحدهای عرضه است و می تواند از طریق میز آلوده و یا توسط کارگری که اقدام به این کار می کند، منتقل شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: مصرف کنندگان گوشت گرم مرغ را همانگونه که در مراکز بسته بندی به صورت بهداشتی بسته بندی شده، خریداری کنند و از باز کردن بسته آن در واحد عرضه به جد خودداری کنند.
وی ادامه داد: فرآورده های خام دامی در کشتارگاه ها بر اساس ضوابط و مقررات بهداشتی و شرعی ذبح و بسته بندی می شود و پس از آن ۲۴ ساعت در سردخانه به منظور از بین رفتن میکروب نگهداری سپس وارد مراکز عرضه می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: با توجه به اینکه راه نجات از بیماری ویروس کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن است، فرآورده های دامی و پروتئینی موجب ارتقا ایمنی می شود که شهروندان در استفاده از این مواد کوتاهی نکنند.
حاج کاظمی اظهارداشت: به شهروندان و همه مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی اطمینان می دهیم که این مواد پروتئینی ناقل ویروس نیست و پس از پخت و پز کامل به راحتی می توانند آن را استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه خریداران مایحتاج فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی این استان تهیه کنند، افزود: هنگام خرید از این مراکز معتبر حتما به مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است دقت کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از مصرف کنندگان مواد خام دامی استان زنجان خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از کشتار غیرمجاز، عرضه این مواد به صورت تاریخ گذشته و غیربهداشتی، موارد را برای بررسی با سامانه ۱۵۱۲ به شبکه های دامپزشکی مستقر در شهرستان‌های استان گزارش دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار