معاون سلامت دامپزشکی آذربایجان‌غربی؛

یک تن گوشت فاسد در ارومیه معدوم شد

1398/12/14 - 12:15 - کد خبر: 15875
گوشت فاسد

نصر: معاون سلامت دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: یک تن فرآورده غیرقابل مصرف و غیربهداشتی شامل گوشت قرمز و سفید فاسد در ارومیه کشف و ضبط و سپس معدوم‌ شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سیدغلامرضا ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت: این میزان گوشت فاسد در بازرسی‌های انجام شده توسط اکیپ‌های بازرسی بهداشتی از واحدهای عرضه مواد غذایی و به ویژه رستوران‌های تحت نظارت از یک واحد کبابی در ارومیه کشف شد.
وی اضافه کرد: این فرآورده‌ها به دلیل نداشتن هویت از نظر تاریخ تولید و شرایط مواد غذایی به لحاظ سلامت، قابل استفاده نبود و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
معاون سلامت دامپزشکی آذربایجان‌غربی افزود: کشف این مواد فاسد در نتیجه شکایت‌های مردمی و نیز بازدیدهای مشترک اکیپ‌های بازرسی بهداشتی دامپزشکی و سازمان تعزیرات حکومتی حاصل شد.
«ملکی»، گفت: باوجود آنکه مواد غذایی سرمایه ملی محسوب می‌شود و برای به ثمر رسیدن آنها مقدار قابل توجهی وقت و هزینه صرف شده‌است اما سلامت مردم بر این سرمایه ارجحیت دارد زیرا در نتیجه سهل‌انگاری و منفعت‌طلبی برخی افراد سودجو و فاقد دانش فنی می‌تواند به کالایی مضر برای سلامت جامعه تبدیل شود.
وی با بیان اینکه تیم‌های نظارتی بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل به‌صورت شبانه‌روزی از رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی بازرسی می‌کنند گفت: از شهروندان درخواست می‌شود برای رسیدگی سریع به شکایت‌های مردمی شکایت خود را در مورد تخلف بهداشتی به شبکه‌های دامپزشکی و شماره تلفن ۱۵۱۲ اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفان انجام شود.
بیش از ۴۰۰ مرکز عرضه فرآوردهای خام دامی در شهرستان ارومیه فعال است.
انتهای پیام/

پژوهشیار