رییس اتحادیه غذاخوری‌ها و چلوکبابی‌های تبریز؛

۸۰ درصد غذاخوری‌ها و رستوران‌های تبریز تعطیل است

1398/12/13 - 13:15 - کد خبر: 15802
رستوران

نصر: رییس اتحادیه غذاخوری‌ها و چلوکبابی‌های تبریز اعلام کرد: افزون بر ۸۰ درصد غذاخوری ها، رستوران‌ها، غذاهای تلفنی و تالارهای پذیرایی این شهر به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، وحید رشیدتقی‌پور امروز در گفت وگو با خبرنگار افزود: اتحادیه غذاخوری ها و چلوکبابی های تبریز جزو نخستین مجموعه هایی است که دستور تعطیلی تالارهای پذیرایی را به دلیل تجمع افراد متعدد در قالب مراسم های عروسی و عزا به واحدهای تحت پوشش خود صادر کرده است.

وی اظهار داشت: بر همین اساس تمام مراسم های فوق لغو و قراردادهای فی مابین صاحبان تالارها و مشتریان ملغی شد که طبق دستور اتاق اصناف کشور، مبالغ پرداختی و پیش پرداخت های مزبور نیز به طور کامل به مشتریان عودت داده شده است.

رشیدتقی‌پور با تاکید بر اینکه واحدهای در حال فعالیت تبریز نیز به صورت مداوم نسبت به ضدعفونی کردن مغازه های خود اقدام می کنند، ادامه داد: مواد ضدعفونی مورد نیاز از سوی اتحادیه خریداری شده و در اختیار غذاخوری ها، رستوران ها و چلوکبابی ها قرار گرفته است.
وی با ابراز اطمینان از سم زدایی و ضدعفونی سازی غذاخوری های فعال تبریز، گفت: این واحدها روزانه در چندین نوبت تمام محیط کاری، میزهای پذیرایی و سایر اقلام مصرفی را ضدعفونی می کنند و در این خصوص جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

رشیدتقی‌پور اضافه کرد: تمام صاحبان واحدهای صنفی غذاخوری و رستوران ها درباره نحوه ضدعفونی توجیه شده اند و باید متوجه باشند که عدم رعایت موازین و مقررات بهداشتی لطمان جبران ناپذیر  و دامن گیری در سطح جامعه دارد.
به گفته وی در حال حاضر تعداد یک هزار و ۵۰۰ واحد غذاخوری، چلوکبابی، رستوران و تالار پذیرایی در سطح شهر تبریز فعال است.

آذربایجان شرقی از جمله استان های درگیر با ویروس کروناست که تاکنون افزون بر ۳۳۶ نفر در آن به دلییل احتمال ابتلا به کرونا بستری شده اند.
بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکنون ابتلای ۴۸ نفر به این بیماری قطعی شده و چهار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار