معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان؛

بارش برف راه ارتباطی ۲۵ روستای آذربایجان‌شرقی را بست

1398/12/12 - 11:00 - کد خبر: 15703
برف، بارش برف

نصر: معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: بارش برف سنگین و کولاک راه ارتباطی حدود ۲۵ روستای استان را مسدود کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، غلامرضا رسول زاده، امروز در گفت و گویی افزود: این راه ها بیشتر در شهرستان های سراب، میانه، هشترود و چاراویماق واقع هستند و تلاش برای بازگشایی راه آن ها در جریان است.
وی با بیان اینکه تلاش می شود راه ارتباطی این روستاها تا پایان امروز بازگشایی شود، اظهار داشت: هم اکنون در راه های ارتباطی استان بارش برف همراه با کولاک در جریان بوده و این امر موجب لغزندگی آن ها شده است.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تردد در راه های ارتباطی استان و آزادراه تبریز - زنجان برقرار بوده و رانندگان برای تردد در این راه ها باید سرعت مطمئنه را رعایت کنند.
رسول زاده، ادامه داد: از ساعت ۱.۵ بامداد تا پنج صبح به علت بارش برف، کولاک و محدودیت دید گردنه اسئین در مسیر سراب - اردبیل بسته شده بود که با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شد.
وی یادآوری کرد: با توجه به تداوم بارش برف و کولاک تا ظهر امروز و لغزندگی راه های ارتباطی استان رانندگان برای تردد در این راه ها به ویژه مناطق کوهستانی تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.  
این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، دو هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار