رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی؛

والدین نگران نباشند/ هیچ نگرانی بابت به وجود آمدن مشکلی برای دانش آموزان وجود ندارد

1398/12/10 - 17:22 - کد خبر: 15623
ضدعفونی، مدارس

نصر: رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: از تمامی والدین میخواهم لطفا در این ایام تعطیلی مدارس اجازه ندهند فرزندشان در محیط بیرون باشد، لذا خواهش ما این است که جهت ایمنی خاطر بیشتر در محیط خانه بمانند و جز موارد ضروری بیرون نروند.

به گزارش سرویس اجتماعی نصر، "داریوش حکیمی"، در گفت و گو با خبرنگار نصر، درباره شائبه ای که از طرف اولیا مبنی بر نفرستادن فرزندانشان به مدارس در شبکه های مجازی دیده شده بود گفت: والدین حق دارند که حساس باشند اما اصلا نگران نباشند تنها به مواردی که از طرف وزارت بهداشت اعلام می شود عمل شود قطعا مشکلی پیش نخواهد آمد همچنین مواردی برای پیشگیری به ویروس در مدارس نصب و صابون مایع، وایتکس در تمامی مدارس توزیع شده است.
رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اذعان کرد: با توجه به آمار مرگ و میری که ویروس کرونا دارد خوشبختانه سراغ دانش آموزان و زیر 20 ساله ها به ندرت می آید و از هزار مورد یک مورد تنها مبتلا می شود، این بیشتر به دلیل بی خیال بودن از نظر روحی و روانی و کم استرس بودن بچه هاست؛ علی رغم همه مواردی که تاکنون از صدا و سیما شنیده ایم دانش آموزان اگر 6 گام کلیدی را رعایت کنند قطعا اتفاق نگران کننده ای برایشان نخواهد افتاد، 6 گام کلیدی عبارتند از: هنگام عطسه و سرفه، دهان و بینی خود را بپوشانیم، هنگام بیماری از دست زدن به چشم ها و بینی خودداری کنیم، هنگام بیماری از حضور در اماکن عمومی خودداری کنیم، بطور مکرر دست هایمان را بشوییم، هنگام بیماری از دست دادن و روبوسی با دیگران پرهیز کنیم، از رها کردن دستمال کاغذی های مصرف شده در محیط خودداری کنیم.
داریوش حکیمی ضمن تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی افزود: والدین دانش آموزان به هیچ وجه در این ایام اجازه شرکت در کلاس ها یا آموزشگاه هایی که احیانا تعطیل نکرده اند را ندهند.
وی درباره تعطیلی هایی که در این مدت اتخاذ شده است گفت: دانش آموزان و والدین درباره تعطیلی هایی که شده است نگران نباشند، تیر ماه سال آینده به سالتحصیلی 99-98 اضافه و دروس عقب افتاده در این ایام جبران خواهد شد.
حکیمی با اشاره به ضد عفونی هایی که در این ایام شده است افزود: احیانا اگر از روز سه شنبه مدارس باز شود قطعا برای روز چهارشنبه همه مدارس ضد عفونی خواهد شد و این روند ضد عفونی تا زمان مشخص شده از سوی وزارت بهداشت ادامه خواهد یافت.
وی در پایان گفت: ضمن رعایت بهداشت فردی از تمامی والدین میخواهم لطفا در این ایام تعطیلی مدارس اجازه ندهند فرزندشان در محیط بیرون باشد، متاسفانه در این ایام دیده می شود که از روز تعطیلی مدارس بازار و خیابان های شهر شلوغ و آمار مسافرت ها زیاد شده است، لذا خواهش ما این است که جهت ایمنی خاطر بیشتر در محیط خانه بمانند و جز امور ضروری بیرون نروند.
انتهای پیام/

پژوهشیار