با گسترش ویروس کرونا اعلام شد:

احتمال اعلام همه‌گیری جهانی ازسوی سازمان جهانی بهداشت

1398/12/07 - 13:18 - کد خبر: 15382
ویروس کرونا

نصر: در حالی که سازمان جهانی بهداشت هنوز همه‌گیری بیماری کرونا ویروس را اعلام نکرده، نشریه نیوزویک درگزارشی با اشاره به بروزرسانی ویروس کرونا نوشت: با توجه به افزایش آمار مرگ و میر ناشی از این ویروس، به احتمال زیاد سازمان جهانی بهداشت وضعیت همه‌گیری جهانی (پاندمی) اعلام کند.

به گزارش رنصر به نقل از ایرنا، با افزایش آمار جان باختگان ناشی از کرونا در ایتالیا که گفته می شود به پایتخت اروپایی این ویروس بدل شده و همچنین با توجه به بروزرسانی این ویروس، سازمان جهانی بهداشت ممکن است همه گیری جهانی اعلام کند.
موارد جدیدی از ویروس کرونا (کویید۱۹) در کره جنوبی، ایتالیا و ایران تایید شده و تعداد ‌جان باختگان به هفت مورد در ایتالیا و چهار نفر در میان صدها مسافر آلوده کشتی پرنسس دایموند رسیده است.
مراکز کنترل بیماری های ایالات متحده (CDC) به شهروندان خود برای سفر به برخی از این کشورها هشدار داده است؛ مناطقی که به عنوان کانون گسترش سریع ویروس در روزهای اخیر هستند.
به گزارش رویترز، یکی از هتل های شهر تنریف در جزایر قناری، روز سه شنبه (دیروز) در حالی که یکی از مهمانانش، یک تبعه ایتالیایی مبتلا به ویروس بوده، قرنطینه شد.
به گزارش رویترز، سخنگوی اداره بهداشت جزیره قناری تأیید کرد: ما افرادی را که با بیمار از جمله افراد در هتل تماس داشته اند، بررسی می کنیم. "
این مورد، سومین فرد آلوده به ویروس کرونا در اسپانیا است. دو مورد دیگر شامل یک توریست آلمانی در «لاگومرا La Gomera» (یکی دیگر از جزایر قناری) و یک مرد انگلیسی در جزیره اسپانیایی «مایورکا Majorca» است.
از روز سه شنبه، ایتالیا شاهد مرگ هفت نفر در اثر ویروس کرونا است و نخستین موارد آلوده در جنوب ایتالیا در توسکانی و سیسیل گزارش شدند. کشتی مسافربری پرنسس دایموند که بیش از سه هزارو 700 مسافر (از جمله حدود ۶۰۰ آمریکایی) داشت و تا دو هفته (تا ۱۹ فوریه، ۳۰ بهمن) در ژاپن قرنطینه شد، حالا چهارمین مرگ ناشی از این ویروس را گزارش داد.
براساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی در تاریخ ۲۴ فوریه (۵ اسفند)، این ویروس که برای نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد، بیش از ۷۹ هزار نفر را در سطح جهان آلوده کرده که ۷۷ هزار و ۲۶۲ نفر آنها در چین آلوده شده اند.
سازمان جهانی بهداشت هنوز این ویروس را به عنوان عامل همه گیری جهانی اعلام نکرده است، اما اظهار داشته که این ویروس «کاملا پتانسیل همه گیری» دارد. همه گیری جهانی توسط سازمان جهانی بهداشت به عنوان شیوع بیماری جدید در سراسر جهان تعریف می شود.
«تدروس ادهانون» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه در نشستی خبری در این خصوص تاکید کرد: تصمیم ما در مورد استفاده از کلمه «همه گیر» برای توصیف یک بیماری بر اساس ارزیابی مداوم از گسترش جغرافیایی ویروس، شدت بیماری ناشی از آن و تأثیر آن بر کل جامعه است.
وی ادامه داد: در حال حاضر، شاهد شیوع غیرقابل کنترل جهانی این ویروس و بیماری شدید و یا مرگ و میر در مقیاس بزرگ نیستیم.
ادهانون در عین حال اضافه کرد: این ویروس ظرفیت همه گیری دارد اما ما هنوز به ارزیابی کامل در این خصوص دست پیدا نکرده ایم.
انتهای پیام/

پژوهشیار