معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان زنجان؛

جابجایی مسافر از زنجان به قم و بالعکس با ناوگان عمومی غیرفعال شد

1398/12/06 - 14:30 - کد خبر: 15333
ترمینال، اتوبوس

نصر: معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس، جابجایی مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی از این استان به قم و بالعکس غیرفعال شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علی مدقالچی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: روزانه به طور میانگین ۱۰۰ مسافر از استان زنجان به قم با چهار دستگاه اتوبوس جابجا می شدند که در زمان حاضر تا فروکش کردن بیماری کرونا ویروس و به منظور جلوگیری از شیوع آن تردد وسایط حمل و نقل عمومی به استان قم غیرفعال شده است.
وی تاکید کرد: برای غیرفعال کردن تردد مسافران از استان زنجان به دیگر استان ها تابع تصمیم مرکز بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی هستیم که در صورت اعلام از سوی این دانشگاه تردد به استان گیلان نیز غیر فعال می شود.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: همه ناوگان حمل و نقل عمومی از این استان به دیگر استان ها قبل از سوارکردن مسافران ضدعفونی می شود و پس از تایید نماینده دانشگاه علوم پزشکی در محل، جابجایی امکانپذیر است.
مدقالچی خاطرنشان کرد: نماینده ای از دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ترمینال مسافربری زنجان به صورت دائم مستقر شده و بر ضدعفونی  خودروها نظارت داشته و تایید آن را برعهده دارد.
به گفته وی، ترمینال مسافربری زنجان نیز با همکاری شهرداری، مرکز بهداشت و درمان ضدعفونی و به تبع آن در شهرهای ابهر و قیدار نیز این مهم انجام شده است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان، از محدود شدن تجمع رانندگان حمل کالا در سالن های نوبت خبرداد و گفت: با هماهنگی شرکت های حمل و نقل کالا و بهداشت و درمان نیز این مهم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده است.
بنا به این گزارش، استان زنجان با ۴۰ شرکت فعال حمل و نقل مسافر دارای ۱۵۳ دستگاه اتوبوس مسافربری است که از این تعداد حدود ۵۵ دستگاه وی آی پی است.
علاوه بر این ۴۰۰ دستگاه سواری بین جاده ای در استان نیز مسافران را جابجا می کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار