یادداشت/ "روح الله متفکر آزاد" پدیده جوان انتخابات تبریز را بیشتر بشناسیم؛

"روح الله " از ژنو تا بهارستان

1398/12/05 - 09:52 - کد خبر: 15210
روح الله متفکرآزاد

نصر: "روح الله متفکر آزاد" را بی تردید باید پدیده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو خواند.

این جوان 37 ساله  که در حال حاضر استادیار علوم طبیعی دانشگاه تبریز است موفق شد در رقابت با مردان سیاست آذربایجان و پای ثابت انتخابات های ادوار گذشته میزان آرای فوق العاده چشمگیری را به خود اختصاص دهد.
روح الله با کسب اعتماد  105 هزار و 449 نفر موفق شد نام خود را به عنوان پدیده این دوره از انتخابات ثبت کند.
 پدیده ای که در رقابت انتخاباتی با مسعود پزشکیان ( نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت دولت سید محمد خاتمی) ، احمد علیرضا بیگی ( استاندار دولت محمود احمدی نژاد و نماینده مردم تبریز در مجلس) ؛ محمد رضا میرتاج الدینی ( معاون پارلمانی محمود احمدی نژاد و نماینده ادوار تبریز در مجلس شورای اسلامی) ؛ محمد حسین فرهنگی ( نماینده فعلی و ادوار مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی) و علیرضا منادی ( عضو هیات رئیسه مجلس نهم و نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی) موفق شد به عنوان یک جوان وارد لیست اصولگرایان شود و رای سوم را به خود اختصاص دهد.
با نگاهی به سوابق سایر نمایندگان منتخب مردم تبریز در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می توان به شگفتی موفقیت روح الله متفکر آزاد پی برد.
 
واما روح الله کیست؟
"روح الله متفکر آزاد" به سال 1361 هجری شمسی در تبریز دیده به جهان گشود. پدر روح الله  دکتر محمد علي متفکر آزاد  از اساتید برجسته دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز است که به جهت مدیریت در دانشگاه های مختلف کمتر دانشگاهی  را می توان پیدا کرد که شناختی از دکتر متفکر آزاد نداشته باشد.
این جوان دهه شصتی فارغ التحصیل دانشگاه تبریز؛ مدرک دکتری زیست شناسی (بیوشیمی) خود را از دانشگاه ژاپن اخذ کرده و هم اکنون به عنوان استادیار دانشگاه تبریز مشغول فعالیت است.
فعالیت های سیاسی و فرهنگی "روح الله" و اظهارات سیاسی اش وی را در دانشگاه تبریز به چهره ای فعال در حوزه های سیاسی و دارای نگرش های انقلابی و متفاوت تبدیل کرده بود تا جایی که در بسیاری از حرکت های سیاسی به ویژه جریانات انتخابات 88 و بعد از آن ؛ روح الله در صف اول دانشجویان قرار می گرفت و همواره از خود چهره ای انقلابی ، مبارز و در عین حال تحلیل گر مسایل سیاسی نشان می داد.
روح الله بعد از اتمام تحصیلات در دانشگاه تبریز ؛ از سوی  این دانشگاه به عنوان بورسیه به ژاپن رفت و موفق شد در رشته دکتری زیست شناسی (بیوشیمی) مدرک دکتری اش را اخذ کند. بعد از آن وی به عنوان استادیار دانشگاه تبریز فعالیت اش را آغاز کرد.
با نگاهی به سوابق سیاسی، اجتماعی و فرهنگی "روح الله" عناوینی همچون سرپرست گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز؛ دبیر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه تبریز؛ مشاور معاون فرهنگی دانشگاه تبریز؛ مشاور استاندار و رییس گروه مشاوران جوان استان؛ دبیر هم اندیشی استادان و نخبگان آذربایجان شرقی؛  پنج دوره رئیس هیئت ایرانی شرکت کننده در کنفرانس آزادسازی قره باغ، عضو هیئت رئیسه کنفرانس آزادسازی قره باغ ؛ می توان دید.
 
سودای نمایندگی " روح الله"
اگرچه فعالیت های سیاسی و اجتماعی روح الله به سال های دوران دبیرستان و دانشگاه وی برمی گردد ولی کمتر کسی فکر می کرد که این جوان دهه شصتی به این زودی ها به فکر بهارستان و کرسی قانونگذاری بیاندیشد.
آذرماه امسال بود که روح الله به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در مجمع امور اقلیت‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو سوییس به زبان انگلیسی حدود دو دقیقه فرصت داشت تا هم از زبان مادری اش (ترکی) دفاع کند و هم خود را به عنوان یک سیاستمدار جوان در ابعاد جمهوری اسلامی در محافل بین المللی نشان دهد.
و این دفاع از زبان ترکی یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین به عبارتی دیگر برگ برنده روح الله در انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی شد.
صحنه رقابتی که سیاستمداران کارکشته ای از نائب رئیس مجلس گرفته تا معاون اسبق رئیس جمهور ؛ از استاندار اسبق گرفته تا نمایندگان ادوار مجلس خود را برای حضوری دیگر آماده کرده بودند؛ اما این روح الله بود که با اتکا به شعار عدالت‌طلبی، انقلابی گری و مبارزه با فساد توانست اعتماد عموم مردم به ویژه جوانان را به خود جلب کند و با بیش از 105 هزار رای وارد بهارستان شود.
بی تردید این آغاز راه "روح الله" در مسیر سیاست و سیاست ورزی در ابعاد ملی است.
انتخاب وی به عنوان نماینده مجلس این بارقه های امید را زنده کرد که می توان حلقه درهم تنیده خانواده محدود سیاست مدارانی که هیچ گاه قصد کنار رفتن از این صحنه را ندارند را شکافت و حداقل جمعیت این خانواده را بعد از سال ها بزرگتر و پر جمعیت تر دید حتی اگر به اندازه یک نماینده مجلس!
امید آنکه انتخاب این جوان دهه شصتی فرصتی باشد برای درک نسل جوان این خطه که متاسفانه کمتر فرصت عرض اندام و نمایش استعدادهای خود در موطن مادری شان را یافته اند و آذربایجان شرقی را به مهاجر فرست ترین استان کشور بدل کرده است. استانی با جوانانی مستعد و آگاه که هیچ گاه خود را محدود مرزها نکرده و اگر فرصتی برای اثبات شان در استان فراهم ندیده اند منتظر نمانده و مهاجرت کرده اند که متاسفانه شاهدیم در سال های اخیر کشورهای همسایه میزبان خوبی برای این سرمایه های ایران زمین بوده اند.

امیر کریم زاد شریفی - مدیر مسئول
انتهای پیام/

پژوهشیار