گسترش همکاری مجمع خویی‌ های مقیم تبریز و تهران با خانه توسعه آذربایجان/

کلنگ‌ زنی مجتمع بزرگ فرهنگی و آموزشی خویی‌ ها در تبریز

1404/09/16 - 14:41 - کد خبر: 151656
خانه توسعه آذربایجان

نصر: اعضای هیئت‌مدیره مجمع خویی‌های مقیم تبریز با حضور در خانه توسعه آذربایجان و دیدار با محمدعلی سبحان‌اللهی، رئیس هیئت‌مدیره این نهاد، درباره توسعه همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک به گفت‌وگو نشستند. 

به گزارش نصر؛ این دیدار صمیمانه که دو ساعت به طول انجامید، با طرح دیدگاه‌ها و تشریح پیشینه تاریخی شهر خوی از سوی اعضای مجمع همراه بود.
آنان بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری کمیته‌های تخصصی خانه توسعه آذربایجان با این مجمع برای برنامه‌ریزی‌های اصولی و کارشناسی در مسیر توسعه آینده شهرستان خوی تأکید کردند.
جلیل اروجلو، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره مجمع خویی‌های مقیم تبریز، در این نشست گزارشی از روند فعالیت‌های این مجموعه ارائه داد و گفت این مجمع که ۲۵ سال پیش در تبریز شکل گرفته، طی سال‌های اخیر با دریافت مجوزهای قانونی، ارائه خدمات مشاوره‌ای، آموزشی و رفاهی به خویی‌های ساکن تبریز را در دستور کار قرار داده است.
او به وجود هزاران خانوار خویی در تبریز اشاره کرد و افزود که این مجمع علاوه بر ارائه خدمات، در پی جذب مشارکت سرمایه‌گذاران و صاحبان اندیشه برای توسعه آینده شهر تاریخی خوی است.
اروجلو همچنین از تهیه زمینی دو هزار متری در کوی نصر تبریز خبر داد و اعلام کرد این زمین برای احداث مجتمع مذهبی، علمی، آموزشی، هنری و رفاهی خویی‌های مقیم تبریز و همچنین مسافران خوییِ تبریز اختصاص یافته است. او گفت عملیات اجرایی این پروژه با مشارکت خیرین، سرمایه‌گذاران و بزرگان خوییِ مقیم تبریز و تهران آغاز خواهد شد.
در ادامه جلسه، دکتر سبحان‌اللهی با اشاره به نقش تاریخی خویی‌ها در پیشرفت تبریز از جمله در ایجاد صنایع، تأسیسات برق، توسعه محله ولی‌عصر و فعال‌سازی اتاق تجارت تبریز، بر آمادگی خانه توسعه آذربایجان برای همکاری گسترده با مجمع تأکید کرد. او گفت کمیته‌های تخصصی این خانه آماده ارائه نظر کارشناسی و مشارکت در طرح‌های مشترک هستند و امکان امضای توافق‌نامه همکاری میان دو مجموعه وجود دارد.
رئیس هیئت‌مدیره خانه توسعه آذربایجان در بخش دیگری از سخنان خود ارتقای آگاهی عمومی را زیربنای هر نوع توسعه دانست و تأکید کرد مجمع خویی‌ها باید در این مسیر تلاش بیشتری انجام دهد.
انتهای پیام/

پژوهشیار