رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خبر داد:

توزیع بیش از ۳۶.۶ میلیون تن شکر در آذربایجان‌غربی

1398/12/04 - 10:15 - کد خبر: 15115
شکر

نصر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۳۶ میلیون و ۶۶۵ هزار تن شکر طی سال جاری در این استان تولید و در بازار توزیع شده‌است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، غلامرضا بابایی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: آذربایجان‌غربی جزء استان‌های رتبه نخست در تولید چغندرقند و شکر در کشور است و امسال برای تولید قند و شکر، یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تن چغندر در مزارع توسط کشاورزان تولید و تحویل کارخانه‌ها شده‌است.
وی اضافه کرد: همچنین در راستای اجرای برنامه های تنظیم بازار بیش از ۳۴ هزار و ۴۴۳ تن شکر برای مصرف عموم مردم از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف استان توزیع شده‌است.
وی بیان کرد: جهت تأمین شکر مورد نیاز کشور در ایام پایانی سال، ۵۰ هزار تن شکر برای مصرف واحدهای صنعتی و خانوارها تخصیص یافته است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: سهم استان از این سهمیه، یک هزار تن برای مصارف خانوار بوده که از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا با قیمت مصوب دولتی توزیع خواهد شد.
وی ادامه داد: بیش از یک‌هزار تن نیز برای مصارف واحدهای صنفی و صنعتی تخصیص یافته و توزیع خواهد شد.
بابایی اظهار داشت: مشکلی در تأمین شکر مورد نیاز استان وجود ندارد و هرگونه افزایش خودسرانه قیمت شکر در بازار تخلف بوده و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
بنا به این گزارش، افزایش متناوب قیمت شکر از سوی برخی توزیع‌کنندگان از جمله مشکلات مردم در آذربایجان‌غربی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار