رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی؛

هزار تن شکر بین خانوارهای آذربایجان غربی توزیع می شود

1398/12/03 - 13:00 - کد خبر: 15076
شکر

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: در تأمین شکر مورد نیاز استان هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، غلامرضا بابایی در گفت و گویی با بیان اینکه آذربایجان غربی با وجود پنج کارخانه تولید قند و زمین زیر کشت چغندر قند در کشور یکی از قطب های تولید کشور است ، افزود: طی سال جاری در استان بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن چغندر قند در مزارع استان توسط کشاورزان تولید و تحویل کارخانجات قند استان شده است.
بابایی ادامه داد: با توجه به تولید چغندر قند در استان بیش از ۳۶ میلیون و ۶۶۵ هزارتن شکر در پنج کارخانه قند استان تولید وجهت مصرف به بازار عرضه شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت  آذربایجان غربی اضافه کرد: در راستای اجرای برنامه های تنظیم بازار بیش از ۳۴ هزار و ۴۴۳ تن شکر برای مصرف عموم مردم از طریق فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف استان توزیع شده است.
بابایی عنوان کرد: جهت تأمین شکر مورد نیاز کشور در ایام پایانی سال نیز ۵۰ هزارتن شکر برای مصرف واحد های صنعتی و خانوارها برای هر کدام ۲۵ هزار تن شکر تخصیص یافته است.
وی افزود: سهم آذربایجان غربی از سهمیه فوق هزار تن برای مصارف خانوارها است که از طریق فروشگاه های زنجیره ای و نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در استان با قیمت مصوب دولتی توزیع خواهد شد.
همچنین بیش از هزار تن برای مصارف واحد های صنفی و صنعتی تخصیص یافته و توزیع خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تأکید کرد: مشکلی در تأمین شکر مورد نیاز استان وجود ندارد و هرگونه افزایش خود سرانه قیمت شکر در بازار تخلف بوده و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و مردم می توانند هرگونه تخلف صنفی بخصوص افزایش خود سرانه قیمت ها را از طریق سامانه ۱۲۴ با سازمان  اعلام کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار