فرمانده انتظامی مهاباد؛

کلاهبرداران فضای مجازی در مهاباد دستگیر شدند

1398/11/29 - 14:15 - کد خبر: 14791
دستگیری، کلاهبرداری

نصر: فرمانده انتظامی مهاباد گفت: چهار کلاهبردار اینترنتی که با طراحی صفحه‌های جعلی اقدام به برداشت‌ غیرمجاز از حساب بانکی افراد مختلف کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سرهنگ برزو تجاری امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی این افراد، موضوع با تشکیل کارگروهی ویژه در دستور کار ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات این شهرستان قرار گرفت.
وی ادامه داد: بعد از عملیات سایبری و فنی، تیم کارشناسان پلیس فتا موفق به شناسایی چهار متهم و دستگیری آنان در مهاباد شدند.
وی اضافه کرد: اعضای این شبکه با طراحی و انتشار نرم‌افزارهای مخرب و جعلی و فروش شارژهای اعتباری در کانال‌های تلگرامی موفق شده بودند از کارت بانکی ۱۲۰ شهروند مهابادی، دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به صورت غیرمجاز برداشت کنند.
فرمانده انتظامی مهاباد با بیان اینکه پرونده این کلاهبرداری تشکیل و تحویل مقام قضایی شده است، تاکید کرد: شهروندان گزارش‌های خود را در موارد مشکوک از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس فتا اطلاع دهند.
گسترش ابزارهای ارتباطی و به دنبال آن شکستن مرزهای جغرافیایی و امکان برقراری ارتباط با کمترین هزینه با سایر نقاط جهان از یکسو فرصتی بی‌نظیر محسوب می‌شود و از سوی دیگر تهدیدهایی را برای امنیت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی انسان‌ها موجب شده‌است.
فیشینگ (اخذ اطلاعات کارت بانکی از طریق سایت‌های جعلی و خالی کردن حساب) با سرعتی زیاد در کشور رو به گسترش است و اقدامات پلیس نیز برای مبارزه با این امر تداوم دارد.
راه‌اندازی سایت‌ها و صفحه‌های جعلی پرداخت‌های اینترنتی به راحتی امکان‌پذیر است و افراد با کمترین اطلاعات رایانه ای و اینترنتی می‌توانند چنین صفحات جعلی را راه‌اندازی کنند.
مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.
انتهای پیام/

پژوهشیار