مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

تأکید بر توسعه عدالت آموزشی و نقش خیرین در نهضت مدرسه‌سازی آذربایجان شرقی

1404/07/19 - 14:11 - کد خبر: 147483
جلسه

نصر: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در نشست مشترک اعضای کمیسیون‌های آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با وزیر آموزش و پرورش، اعضای شورای معاونین و مدیران نواحی و مناطق استان، از دستاوردهای قابل توجه آموزش و پرورش استان در دولت چهاردهم خبر داد.

به گزارش نصر، اسفندیار صادقی با اشاره به اقدامات مؤثر وزارت آموزش و پرورش در راستای رضایت فرهنگیان گفت: «امروز دیگر بدهی قابل توجهی در حوزه آموزش و پرورش باقی نمانده و پرداخت منظم اضافه‌کار و حق‌التدریس معلمان به صورت ماهانه انجام می‌شود که اقدامی کم‌نظیر به شمار می‌رود.»
صادقی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید با شعار توسعه عدالت آموزشی، برای ایران، برای مدرسه آغاز شده است، افزود: «در سایه حمایت‌های دولت چهاردهم، افزایش سرانه دانش‌آموزی، توجه ویژه به مدارس شبانه‌روزی و توسعه عدالت آموزشی در دستور کار جدی قرار دارد.»
وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای اصلی سیاست‌های آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت آموزش و توزیع عادلانه فرصت‌های یادگیری است، گفت: «سرانه فضای آموزشی در استان ۵.۷ مترمربع است اما در برخی مناطق این عدد به کمتر از ۳.۵ مترمربع می‌رسد. همچنین بخش قابل توجهی از مدارس دارای عمر بالای ۳۰ سال هستند که نوسازی آن‌ها به‌طور مستقیم بر کیفیت آموزش اثرگذار خواهد بود.»
مدیرکل آموزش و پرورش استان با تقدیر از حمایت‌های رئیس‌جمهور و همراهی مجلس شورای اسلامی افزود: «در حال حاضر ۲۸۳ پروژه آموزشی در قالب ۳۱۰ کلاس درس در دست اجراست و بخش قابل توجهی از آن‌ها تا پایان مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد. میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها نیز ۷۳ درصد است.»
صادقی با قدردانی از خیرین نیک‌اندیش استان در نهضت مدرسه‌سازی گفت: «در سال ۱۴۰۳ خیرین حدود ۲ همت را برای ساخت مدارس تقبل کرده‌اند. از جمله، شهرداری تبریز احداث ۱۴ مدرسه ۱۲ کلاسه و یکی از خیرین نیز ساخت ۱۰ مدرسه ۱۲ کلاسه را برعهده گرفته است. خوشبختانه سایر دستگاه‌ها نیز در این مسیر همراه و پیشقدم شده‌اند.»
وی در پایان از افتتاح هنرستان مهارتی و انتخاب اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به عنوان دستگاه برتر جشنواره شهید رجایی کشور خبر داد و تأکید کرد: «آموزش و پرورش استان با نگاه سیستمی و در چارچوب اسناد بالادستی، مسیر توسعه عدالت‌محور آموزشی را با قوت ادامه خواهد داد.»
انتهای پیام/

پژوهشیار