خبر/

مداخله چین بورس‌های جهان را از ویروس کرونا نجات داد

1398/11/28 - 16:21 - کد خبر: 14732
ویروس کرونا

نصر: بازارهای سهام روز دوشنبه رشد کردند. بازگشت به روند صعودی، به دلیل سیاست‌های پولی و مالی چین برای مقابله با آسیب‌های اقتصادی ناشی از ویروس کرونا بود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، بر اساس گزارش رویترز، حالا با بهبود وضعیت بورس آمریکا و اروپا، انتظار می‌رود که اوضاع تجارت بهتر شود.
شاخص گسترده پان-اروپایی امروز(دوشنبه) به رکورد بالایی رسید. شاخص گسترده MSCIs نیز که وضعیت بازار سهام را در ۴۷ کشور دنیا نشان می‌دهد، ۰.۰۴ درصد رشد کرد.
در آسیا، شاخص MSCI در بازار سهام آسیا و اقیانوسیه، ۰.۱۷ درصد رشد کرد و به رقم ۵۵۸.۳۰ رسید که بالاترین حد از اواخر ژانویه تا کنون به حساب می‌آید.
رشد این شاخص‌های بورسی، به دنبال رشد ۲.۲۵ درصدی در شاخص بلوچیپ چین اتفاق افتاد. بانک مرکزی چین، یک نرخ بهره کلیدی را پایین آورد تا بتواند نقدینگی بیشتری به بازار تزریق کند. روز شنبه نیز وزیر دارای چین علام کرد که مالیات‌ها را کاهش می‌دهند.
اغلب اوراق قرضه در منطقه یورو نیز از یک تا دو واحد رشد کردند؛ رشدی متوسط که نشان دهنده محافظه‌کاری سرمایه‌گذاران در شرایط فعلی است.
«دیوید میدن»، تحلیلگر بازارها در لندن می‌گوید: «مقامات چین با بازگشایی بازارهای سهام بعد از سال نوی چینی، در این بازارها مداخله کردند. حالا سرمایه‌گذاران به این واقعیت که چین در بازارهای مالی مداخله می‌کند، توجه دارند. برخی از معامله‌گران بر این باورند که مداخله دوباره چین در بازارها، اوضاع را بدتر خواهد کرد. این تفکر، علت مقاومت بازارهای نقدینگی در برابر رشد بیشتر را روشن می‌کند.»
تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا درچین به ۲ هزار و ۴۸ نفر افزایش یافت. افزایش تعداد مبتلایان، برای اقتصاد جهانی دلهره‌آور است. نمودار زیر عملکرد مهم‌ترین شاخص‌های بورسی را در زمان اعلام تعداد مبتلایان به ویروس کرونا نشان می‌دهد:
انتهای پیام/

پژوهشیار