بابایی راغب تاکید کرد؛

نقش ویژه تبریز در اقتصاد کشور و جاده ابریشم/ خدمت در تبریز نقطه درخشان فعالیت 28 ساله ام در وزارت امور خارجه بود

1398/02/22 - 14:53 - کد خبر: 1466
اسماعیل بابایی راغب

نصر: رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمالغرب کشور گفت: تبریز نقش ویژه ای در اقتصاد کشور و غرب آسیا دارد و نیز نقش تاریخی و راهبردی آن در جاده ابریشم موید نقش تاثیرگذار همیشگی آن در دیروز و امروز است.

به گزارش خبرنگار نصر، "اسماعیل بابایی راغب" شب گذشته در جمع صنعتگران و تولیدکنندگان آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریزی ها دارای سبک و سیاق خاصی در تجارت و ارتباطات بین الملل هستند و برای من خدمت برای چنین مردمی افتخار بسیار بزرگی بود، گفت: تبریز در طول قرن های مختلف و به ویژه قرن اخیر همواره در حوزه های مختلف تاثیرگذار بوده است و هیچ منصفی نیست که با بررسی تاریخ معاصر ایران نقش ویژه ای برای تبریز قائل نباشد.

وی افزود: خارج از بحث سیاست، تبریز نقش ویژه ای در اقتصاد کشور و غرب آسیا دارد و نیز نقش تاریخی و راهبردی آن در جاده ابریشم موید نقش تاثیرگذار همیشگی آن در دیروز و امروز است.

این مقام وزارت امور خارجه کشورمان به شرایط سخت اقتصادی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: من به عینه دیدم که شما چگونه همواره با جسارت و پایمردی پای کار ماندید و همواره پای تولید ایستادید و مقابل فشارهای تحریم خارجی خم به ابرو نیاوردید و شما عزیزان امروز جهادگران اقتصادی هستید و باید به همه شما افتخار کنیم.

بابایی راغب افزود: تجربه حضور چهار ساله در تبریز درس بزرگی به من داد و خدمت در تبریز نقطه درخشان فعالیت 28 ساله ام در نمایندگی های وزارت امور خارجه در کشورهای مختلف بود.

وی ادامه داد: مردمان این شهر همواره سعی در تلاش و اعتلای ایران اسلامی و یکپارچه دارند و دشمنان علی رغم تمام تلاش هایشان، غیر از این چیز دیگری از مردم بزرگ تبریز و آذربایجان نخواهند دید. من از صمیم قلب به حضور و خدمت در تبریز افتخار می کنم و شما میزبان بسیار شایسته ای بودید.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمالغرب کشور به حضور متعدد هیات های اقتصادی خارجی در تبریز اشاره کرد و گفت: بیش از 400 هیات اقتصادی در 4 سال گذشته در تبریز و آذربایجان شرقی در سطح رئیس جمهور، وزرا، سفرا و معاونان وزیران حضور یافته اند و همین که کشورهای مختلف علاقه به شناخت و ارتباط با تبریز دارند موفقیت بزرگی است و انشاالله در آینده این فرصت ها به ثمر خواهند نشست.

بابایی راغب اظهار کرد: بیراهه نیست که تبریز شهر اولین ها است و تبریز دروازه تمدن 100 ساله اخیر ایران در دنیای مدرن بوده است و بدخواهان در تبریز و آذربایجان چیزی جز این نخواهند دید.

وی در پایان گفت: من از همه عزیزان تشکر می کنم که بنده و وزارت امور خارجه را همراهی کردند، من همواره و در تمام طول عمرم برای اعتلای ایران اسلامی و رشد و توسعه تبریز تلاش خواهم کرد. شما تبریزی ها من را مدیون خود ساختید تا همیشه در خدمت شما باشم.

به گزارش نصر، با پایان یافتن ماموریت 4 ساله بابایی راغب در دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمالغرب کشور، وی طی روزهای آینده به عنوان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت آلمان منصوب خواهد شد.

انتهای پیام/

پژوهشیار