با حضور مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صورت گرفت؛

رونمایی از نسخه جدید اپلیکیشن راهنمای سفر «مستر تریپ»

1398/11/25 - 09:52 - کد خبر: 14511
نمایشگاه میراث فرهنگی

نصر: مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از نسخه جدید اپلیکیشن راهنمای سفر «مستر تریپ» رونمایی کرد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر نصر، محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دومین روز از سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران از غرفه آذربایجان شرقی بازدید و از نسخه جدید اپلیکیشن راهنمای سفر «مستر تریپ» رونمایی کرد.
لاریجانی با بیان اینکه برگزاری دو نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی در راستای هم‌افزایی دو حوزه مهم تحت نظر این وزارتخانه صورت گرفت است ادامه داد: «این ادغام می‌تواند آثار خوبی به همراه داشته باشد چراکه در این فرصت مغتنم مردم می‌توانند در بازدیدهایشان با ظرفیت های هر دو حوزه آشنا شوند و همچنین فرصت تعامل و آشنایی هتلداران، آژانس داران و فعالان صنعت گردشگری با ظرفیت‌های گردشگری یکدیگر ایجاد می شود.»
او درباره ارزیابی نمایشگاه گردشگری و حضور آذربایجان شرقی در این نمایشگاه، گفت: « آذربایجان شرقی در این دوره با رویکردی متفاوت نسبت به سایر استان ها حضور یافته است، چراکه بخش عمده غرفه وسیع این استان را بخش های خصوصی اعم از هتل ها، تاسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، استارت آپ های نوین و جامع، انجمن صنفی راهنمایان و بوم گردی تشکیل داده است.»
مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه بازدید خود از غرفه آذربایجان شرقی، از نسخه جدید اپلیکیشن راهنمای سفر «مستر تریپ» رونمایی کرد و در خصوص این برنامه جذاب سفری اظهار داشت: «برنامه سفر «مستر تریپ» نوآوری جدید از جوانان مستعد آذربایجان است که با تعریف بیش از 300 مسیر گردشگری در منطقه آذربایجان شرقی توانسته ظرفیت بزرگی را برای توسعه گردشگری استان فراهم سازد.»
او افزود: «این اپلیکیشن مناطق بکری از آذربایجان را در برنامه سفر گردشگران قرار می دهد، لذا می بایست با توسعه قابیلت های دسترسی آن بتوانیم زمینه معرفی آن را علاوه بر گردشگران داخلی، برای بهره مندی گردشگران خارجی نیز فراهم کنیم.»
مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه با  اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از جمله مناطقی است که تمام جاذبه های گردشگری اعم از گردشگری معنوی، فرهنگی، سلامت، تفریحی، طبیعت و تاریخی را در خود جای داده است، گفت: «آذربایجان به معنای واقعی سر ایران است چراکه با دارا بودن ظرفیت های مختلف گردشگری و همچنین هنر و فرهنگی می تواند به طور شایسته نماینده ایران در سراسر جهان باشد، چراکه غنایت آذربایجان در فرهنگ، تاریخ، هنر و صد البته اقتصاد صنعتی ثابت شده است، لذا با بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی و همچنین حامیان صنعتی استان، گردشگری این منطقه قابلیت تبدیل شدن به برندی درخشان را در دروازه ایران و اروپا دارد.»
لاریجانی در خاتمه تاکید کرد: «با توجه به ظرفیت های آذربایجان شرقی، یکی از مهم ترین اهداف  وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور تبدیل این منطقه به عنوان یکی از مهم ترین هاب های گردشگری کشور است که به واسطه آن بتوانیم ارتباطات بین المللی خود را با کشورهای همسایه و همچنین اروپایی تقویت کنیم.»
انتهای پیام/

پژوهشیار