خبر/

شهدا معامله خوبی با خدا سر بهترین سرمایه خود می‌کنند

1398/02/22 - 12:10 - کد خبر: 1449
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم

نصر: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شهدا سر بهترین سرمایه دنیوی خود یعنی جان با خدا معامله می‌کنند، گفت: دیر یا زود این سرمایه رو به اتمام است و خدا تنها خریدار این سرمایه است که جان شهدا را به بالاترین قیمت می‌خرد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم پیش از ظهر امروز در گرامی‌داشت یاد و خاطر سردار سرلشکر پاسدار حسن شفیع‌زاده "سردار آتش" در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به وصیت‌نامه این شهید مبنی بر اینکه من از جبهه حق علیه باطل آمده تا جان خود را بفروشم و امیدوارم خریدار جان من باشی، اظهار کرد: این شهید در ادامه وصیت خود تاکید کرده است که می‌خواهم جسم و روحم آغشته به خون در راه تو باشد نه راه دیگر.

وی با قدردانی از دلاوران رسته سپاه و توپخانه و بازنشستگان این بخش، گفت: این عزیزان همه ساله با جدیت و پیگیری تلاش به برگزاری این همایش می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید به اینکه بزرگداشت افراد که حق و انصاف سرآمدان مردم روزگار ما هستند، کار بسیار با ارزشی است، تصریح کرد: یکی از کارها و اقدامات باارزشی که می‌تواند فرهنگ شهید و شهادت را به نسل جدید و جوان منتقل کند، همین یادواره‌ها است.

وی افزود: بزرگداشت شهیدان، احیای نام آنها، تحقیق در مورد کار آنها، تولید آثار مکتوب و تصویری و صوتی شهدا، بررسی زندگی و بررسی اقدامات جهادی از کارهای بسیار با ارزشی است.

امام جمعه تبریز بیان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس نقش پررنگی  در این امر دارند چرا که شهادت یعنی معامله با خدا و باید این اقدام به جامعه معرفی شود.  

وی با تاکید به اینکه شهادت یک معامله دو جانبه و بی‌دغدغه با خدا است، گفت: جنس این معامله عبارت از جان بوده که سرمایه اصلی هر انسانی بوده و در مقابل آن سعادت ابدی و حیات جاودان در برترین نعمت‌های الهی را گرفتن است.

آل‌هاشم افزود: این جنسی که در شهادت داده می‌شود یک جنس از بین رفتنی نیست بلکه مشتری آن با ارزش است به طوریکه هر یک روزی که می‌گذرد این سرمایه ما کمتر شده و دیر یا زود به طور کامل تمام می‌شود و حالا باید برای این جنس که بفروشیم یا نفروشیم یک مشتری با ارزش وجود دارد و خریدار خوبی با بالاترین قیمت است.

وی ادامه داد: خوشا به حال شهدا که سرمایه خود را به بالاترین قیمت می‌فروشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به عملیات توپخانه سپاه در دفاع مقدس و به دست آوردن ۲۰۰ قبضه توپ از دشمن، گفت: این توپخانه در عملیات‌های مختلف هشت سال دفاع مقدس با ارتش و سپاه عملیات مشترکی انجام داد.

وی ادامه داد: تاسیس مرکز آموزش توپخانه در اصفهان و بهره‌گیری از پاسدارانی که دوره‌های خود را گذرانیده بودند، دچار موفقیت شدند.

امام جمعه تبریز با گرامیداشت یاد شهدا و یاد مادران شهدا، تصریح کرد: بنده در مسوولیت قبلی از طرف مقام معظم رهبری خدمت خانواده شهید شفیع‌زاده رسیده بودم.

وی بیان کرد: شهید شفیع‌زاده در دوران دفاع مقدس در هشتم اردیبهشت سال ۶۶ بر اثر اصابت ترکش توپ در عملیات کربلای ۱۰ به فیض شهادت رسید.

آل‌هاشم افزود: شفیع‌زاده در دوران سربازی با روحانیون زیادی با آیت‌الله شهید دستغیب و مدنی در ارتباط بود و در داخل پادگان فعالیت‌های زیادی را در جهت راهنمایی و خنثی کردن حکومت نظامی انجام می‌داد.

وی خاطرنشان کرد: این شهید همیشه از خدا می‌خواست تا او را آدم کند و ما حالا می‌فهمیم که منظور او چه چیزی بود.

نماینده ولی‌فقیه دراستان با اشاره به شهادت آیت‌الله طباطبایی و روی کار آمدن آیت‌الله شهید مدنی، تصریح کرد: تبریزی‌ها در این روز از جان و دل به امام جمعه خود ارادت داشتند ولی همچنان تهدیدات زیادی بود و جان امام جمعه جدید در خطر بود ولی شهید شفیع‌زاده شخصاً سرپرستی تیم حفاظت را بر عهده گرفت.

وی بیان کرد: حرف برای گفتن از ویژگی‌های شفیع‌زاده زیاد است و هر چه بگوییم کم است.

انتهای پیام‌/

پژوهشیار