اختصاصی نصر/

دردسر عجیب مشترکان با سامانه ۱۱۸

1404/06/12 - 14:15 - کد خبر: 144546
سامانه 118

نصر: مدتی است مرکز پاسخگویی راهنمای تلفن ۱۱۸ در تهران متمرکز شده و مشترکان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

به گزارش نصر، راهنمای تلفن ۱۱۸ یکی از مراجع دولتی ایران جهت راهنمایی و دستیابی به اطلاعات و شمارهٔ تلفن‌های مشترکین حقیقی و حقوقی است.
این مرکز وابسته به شرکت مخابرات ایران و زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و شماره ۱۱۸ یکی از عمومی‌ترین شماره‌های آشنا در بین مردم است.
روزانه میلیون‌ها تماس با سامانه تلفنی ۱۱۸ صورت می‌گیرد، اما این سامانه اخیراً در تهران متمرکز شده مشکلاتی را برای مشترکان ایجاد کرده است.
در این باره مخاطبان نصر تماس‌های متعددی داشته‌اند و دو مشکل عمده عدم آشنایی اپراتورهای ۱۱۸ با زبان ترکی و عدم آشنایی آنان با مناطق و اماکن مختلف تبریز و دیگر شهرهای استان بیشترین فراوانی را در بین تماس‌های مخاطبان دارند.
مردم می‌گویند همه افراد از جمله افراد مسن به زبان فارسی تسلط ندارند و نمی‌توانند با اپراتورهای ۱۱۸ ارتباط برقرار کنند، همچنین مردم گلایه دارند که اپراتورهای ۱۱۸ که از تهران پاسخ می‌دهند، به دلیل عدم آشنایی شان با مناطق و اماکن مختلف تبریز و دیگر شهرهای استان امکان راهنمایی مناسب را ندارند و به همین دلیل چندین بار تماس گرفته می‌شود تا پاسخ مناسب از اپراتورهای ۱۱۸ دریافت شود.
چرایی این تصمیم شرکت مخابرات ایران برای تمرکز سامانه ۱۱۸ در تهران مشخص نیست، اما مسئولان این شرکت خدمت‌رسان باید پاسخگوی این تصمیم عجیب بوده و فکری برای حل این مشکل پیش آمده کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار