یک فعال امنیت شبکه های اجتماعی در گفت و گو با نصر:

مراقب امنیت صفحات تان در شبکه های اجتماعی باشید

1398/11/23 - 16:10 - کد خبر: 14420
توحید ولی زاده

نصر: یک فعال تبریزی امنیت شبکه های اجتماعی بر ضرورت توجه به موضوع امنیت صفحات شبکه های اجتماعی از سوی ادمین آن صفحات تاکید کرد.

به گزارش نصر، " توحید ولی زاده" در گفت و گویی با خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات نصر به برخی سئوالات مطرح شده در خصوص شبکه های اجتماعی و هک و غیر فعال شدن آن ها پاسخ داد.

اهمیت حفاظت از پیج های شخصی یا پر مخاطب چیست؟
حفاظت صفحات شخصی و پرمخاطب در اینستاگرام که همان امنیت صفحه گفته می شود، به دلیل زحماتی که سال ها برای ساختن آن صفحه شخصی کشیده شده و گاهی هزینه بر بوده است، بسیار حائز اهمیت و حتما نیاز به فرد متخصص در زمینه امنیت صفحات مجازی دارند تا فرد سرمایه گذاری کرده بتواند با خیال راحت و تمرکز بیشتری روی صفحه مجازی شان، خدمات بهتری به مشتریانشان ارائه دهند.

اغلب چه نوع مشکلات امنیتی برای پیج ها پیش می آید؟
مشکلات امنیتی می تواند علاوه بر هک شدن و نفوذ افراد سودجو، مشکلاتی مثل بلاک شدن و بند شدن و دیزیبل شدن صفحات باشد.

آیا فقط هک کردن توسط افراد سودجو پیج را از دسترس خارج می کند یا اینستگرام هم قوانینی دارد که در صورت عدم رعایت پیج حذف می شود؟
به جز نفوذ و تخریب اکانت از طرف افراد سودجو، اگر قوانین انیستاگرام رعایت نشود منجر به مسدود شدن پیج شده که ما به این راه دیزیبل شدن می گوییم.

با توجه به افزایش محدودیت های جدید اینستگرام در انتشار عکس و متن، باید چه توجهی هنگام انتشار پست ها شود؟
اینستاگرام فضای بسیار بزرگ و باگ داری است و باگ جدید انیستاگرام به این صورت بوده است که 90 درصد افراد عضو در این شبکه مجازی در این ماه های اخیر با آن درگیر بودند؛  بعد از استوری ها پست عکس های سردار سلیمانی اینستاگرام پیج های پرمخاطب و شخصی را مسدود و دیزیبل می کرد.

از نظر شما بازگرداندن پیج چه راهکارهایی  دارد؟
بازگردانی اکانت  اینستاگرام دو مرحله دارد که مرحله اول ریکاوری اکانت از طریق ایمیل یا شماره تلفن است و مرحله دوم تایید هویت اکانت یا سوالات اولیه ساخت اینستاگرام است.

راهنمایی شما برای ادمین های صفحات پرمخاطب در اینستگرام برای افزایش امنیت پیجشان چیست؟
صفحات پرمخاطب اینستاگرام که مسلما چندین ادمین نیز دارند، بعد از چند ماه یا چندسال همکاری ممکن است به دلیل عدم شرایط همکاری با یکی از ادمین ها تخریب یا بازگردانی شود. بدین منظور که اگر ادمین قبلی یکبار وارد اکانت اینستاگرام شود، می تواند با استفاده از گزینه « نیاز بیشتر برای کمک» را تخریب یا بازگردانی کند.
پیشنهاد من به افرادی که از همین طریق کسب درآمد می کنند این است که پیج خود را به دست یک فرد متخصص در زمینه امنیت بسپارند تا زحمت و سرمایه گذاری هایی که طی چندین سال کشیده اند و طرفدار خاصی دارند را به راحتی از دست ندهند.

خودتون چند سال است که در این حرفه فعالیت دارید و مشکلاتی که بیشتر پیش می آید و به شما برای حل آن مراجعه می کنند چیست؟
من نزدیک به 6 سال است که در زمینه امنیت پیج فعالیت می کنم و بالای 250 پیج پرمخاطب  اینستاگرام در حیطه کاری من است که امنیت صفحه شان را بر عهده دارم. عمده ترین مشکلاتی که برای مخاطبین انیستاگرام پیش می آید، هک شدن از طرف فیشینگ به دلیل نبود امنیت پیجی و دیگری دیزیبل شدن و یلاک شدن و ... است.
انتهای پیام/

پژوهشیار